4 gün önce

Açı İlkokul

Sarıyer Belediyesi Ana Hizmet Binası'nda bulunan, İZEV Vakfı’nın Sarıyer Belediyesi’nin de desteğiyle hayata geçirdiği bir sosyal sorumluluk ve istihdam projesi olan "Down Town Event Cafe"ye öğretmenlerimizle birlikte bir ziyaret gerçekleştirdik. Kardeşlerimizin hazırladıkları güzel yemekleri yedik ve bizim için yaptıkları Harmandalı Dansı ile keyifli anlar yaşadık.

Ayrıntılı bilgi için:
www.izev.org.tr/istihdam/down-town-event-cafe
www.facebook.com/downtowneventcafe/
... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

5 gün önce

Açı İlkokul

1.sınıflar olarak Hayat Bilgisi dersimizde büyüklerimizin çocukluk oyunları ve eski oyuncaklar üzerine paylaşımlarda bulunduk. Aile bireylerimizi tanıttık. Kazanımımızla bağlantılı olarak bir aile büyüğümüzü okulumuza davet ederek çocukluğu ve oynadığı oyunlar ile ilgili söyleşimizi yaptık. ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

6 gün önce

Tüm okul aynı anda kitap okuduğumuz "tüm okul okuma" saatlerimizden bir tanesini daha geride bıraktık.

Bu okuma saatimizde; birinci sınıflarla Julia Donaldson’a ait olan ‘Değnek Adam’ kitabını, ikinci sınıflarla müzikli okuma ile ‘Fındıkkıran’ masalını, üçüncü sınıflarla Aziz Nesin’in ‘Mu ni?’ öyküsünü, dördüncü sınıflarla ise ‘İkiz Gezginler İstanbul’da’ kitabını keyifle okuduk. Bir sonraki okuma saatini heyecanla bekliyoruz.

1 hafta önce

Açı İlkokul

Hayat Bilgisi konumuz olan “üretim faaliyetlerinin aşamalarını incelemek” ile ilgili Cam Ocağı Vakfı'na bir gezi düzenledik ve birçok etkinlik yaptık.

Öncelikle boncuk yapım tekniğini öğrendik. Camın akışkan haldeyken fırından alınması, şekillendirilmesi ve üflenmesi gibi çalışmaları izledik. Füzyon atölyesinde önceden hazırlanmış cam parçaları ile 15 dakikalık bir füzyon çalışması yaptık.

Tamamlanan çalışmalar, üzerlerinde özel “Bunu ben yaptım” etiketi ile hazır hale geldi. Gezinin sonunda öğrenciler ile birlikte Cam Ocağı kampüsünü gezdik.

Açı İlkokul

Arkadaşlık haftamızda öğrencilerimiz teneffüs zamanlarında düzenlenen aktivitelerde arkadaşlarına küçük hediyeler yaptılar. Bu hediyeleri birbirlerine hediye ettiler. Derslerde arkadaşlığın önemi ile ilgili yazılar yazdılar. Gönüllü velilerimizden bazıları bir arkadaşları ile okulumuza davet edildi ve bize uzun seneler dost kalmalarının sırlarını anlattılar. Okuldaki bütün panolara arkadaşlıkla ilgili yazılar yazıldı ve arkadaşlarımızı ne kadar çok sevdiğimiz belirtildi. Bütün panolar sevgi sözcükleriyle doldu. ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

1. sınıf öğrencilerimiz ile birlikte görsel sanatlar dersimizde ilk sanat gezimizi Elgiz Müzesi’ne gerçekleştirdik. Müzede rehberli tur eşliğinde müzenin sabit koleksiyonunu gezerek birbirinden farklı resim, heykel, baskı ve kolaj çalışmalarını inceleme fırsatı bulduk. ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

Açı İlkokul

Kitap kulübü öğrencilerimiz ile Boğaziçi Üniversitesi kütüphanesine bir gezi düzenledik.

Gezi öncesinde okul kütüphanesi ile üniversite kütüphanesi arasında ne gibi farklar olabileceğini araştırdık.

Gezi sırasında ise bu farkları yakından görme şansı bulduk. Bir üniversite kütüphanesini kimlerin kullanabileceğini, içerisindeki bölümleri, kitapların hangi kuralla dizildiğini, kitap dışında ne tür kaynaklar bulunduğunu ve çeşitliliğini, görme engelli öğrenciler için özel olarak ayrılan alanı ve nasıl kullanıldığını öğrendik.

Tüm bu öğrendiğimiz bilgiler ile bir sunum hazırlayarak diğer sınıf arkadaşlarımızla paylaşacağımız için çok heyecanlıyız.

Açı İlkokul

4. sınıflar olarak sosyal bilgiler dersinde “Yaşadığımız şehir İstanbul’da farklı kültürler olduğunu ve bu kültürlere ait özelliklerini bilir. Tek tanrılı dinlerdeki inanç sistemini, peygamberlerini, kutsal kitaplarını, din adamlarını, sembollerini, ibadet yerlerini, önemli günlerini öğrenir.” kazanımları ile bağlantılı olarak gezi planladık.

Farklı milletlerden insanların ve inançların bir arada yaşadığı kültürel zenginlik açısından geniş bir yelpazeye sahip olan İstanbul’u tanıyabilmek ve hoşgörü ile yaklaşabilmek için Beşiktaş İlçesinin Ortaköy Semti’ne gittik.

İslam dininin temel değerlerini öğrenmek için “Ortaköy Camii” diğer adıyla “Büyük Mecidiye Camii”ne gittik ve oradaki din görevlisi ile söyleşi yaptık.

Hristiyanlık dini için “Ayios Fakos Rum Ortadoks Kilisesi”ni ziyaret edip papaz ile konuştuk.

“Etz Ha-Hayim Sinagogu”nu ziyaret ederek orada bulunan din görevlisi ile Musevilik üzerine sohbet ettik.

#aciilkokulu #dinlergezisi #istanbul #hoşgörü

1 ay önce

Açı İlkokul
Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu, cesur ve unutulmaz önderi Mustafa Kemal Atatürkü aramızdan ayrılışının 80. yılında sevgi, saygı, minnet ve özlemle anıyoruz. #MustafaKemalATATÜRK

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu, cesur ve unutulmaz önderi Mustafa Kemal Atatürk'ü aramızdan ayrılışının 80. yılında sevgi, saygı, minnet ve özlemle anıyoruz. #MustafaKemalATATÜRK ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster