Eğitim Teknolojileri

Açı Okulları > Akademik > Eğitim Teknolojileri

21. Yüzyıl Becerileriyle Güçlendirilmiş Eğitim

Açı Okullarında teknoloji, tüm kademelerde eğitimin vazgeçilmez bir parçası olarak uygulanmaktadır. Teknoloji, öğrenmeyi kolaylaştırma ve kalıcı hale getirme potansiyeliyle bir araç değil, bir fırsat olarak ele alınmaktadır.

Kısa ve uzun vadeli eğitim planlamalarında, her branş ve seviyede teknoloji entegre edilmekte; öğretmenler etkin öğretim süreçlerinde, öğrenciler ise bilgiye erişim, işleme ve etkin öğrenmede dijital araçları kullanmaktadır.

OKUL ÖNCESİ

Okul öncesi eğitimde temel teknolojik yeterlilikler ve dijital düşünme becerileri, teknolojik araçları tanıma ve ICT (Bilişim Teknolojileri ve Yazılım) dersini de içeren kapsamlı bir programla desteklenir.

Yaş grubuna uygun robotik, algoritma ve kodlama etkinlikleri önce mekânsal düzlem ve kâğıt üzerinde tamamlanır, ardından ilgili basit uygulamalarla tanışılır. Bu süreç, öğrencilerin erken yaşta yaratıcı düşünme, problem çözme ve inovasyon yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanır. Böylece öğrenciler, teknolojiyi bilinçli ve üretken bir şekilde kullanmayı öğrenirken, öğrenme araçlarını verimli bir şekilde kaynak olarak kullanmayı da deneyimlerler.

İLKOKUL

Açı İlkokullarında ICT (Bilişim Teknolojileri ve Yazılım) dersi, 1. sınıftan itibaren her seviyede haftada 2 ders saati olarak işlenir. Ders, teknolojiye doğru ve güvenli şekilde yaklaşımı öğretirken, öğrencilerin teknolojiyi amaç değil, öğrenme ve üretme süreçlerinde bir araç olarak kullanmalarını hedefler.

Dersin Temel Konuları:

  • Doğru ve Güvenli Teknoloji Kullanımı: Bilinçli internet kullanımı ve dijital güvenlik.
  • Dijital Vatandaşlık: Teknoloji etiği, çevrimiçi davranışlar ve sorumluluklar.
  • Bilgi İşleme ve Düzenleme: Bilgiyi bulma, düzenleme ve amaca yönelik doküman oluşturma.
  • Algoritma ve Programlama: Blok tabanlı programlama ile kodlamanın temellerini öğrenme.
  • Robotik: Blok tabanlı programlamanın somut karşılığını görerek robotları verilen problemlere çözüm olacak şekilde kodlama

Eğitim Yaklaşımı:

ICT dersi, uygulama odaklı ve temel teknoloji becerilerini kazandırmaya yönelik olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler, farklı disiplinlerle bağlantılar kurarak ICT kazanımlarını pekiştirir ve projeler geliştirir. Bu sayede teknoloji kullanım becerileri teorik ve pratik olarak kalıcı hale gelir.

ORTAOKUL

İlkokulda başlayan ICT (Bilişim Teknolojileri ve Yazılım) dersi, ortaokulda haftada 2 saat olarak devam eder. Uygulama odaklı akademik ICT programı, doğru ve güvenli teknoloji kullanımı temel alınarak bilgisayar laboratuvarında farklı konu içerikleriyle yürütülür. Öğrenciler, öğrenme sürecini destekleyen dijital dokümanlar ve ihtiyaca yönelik etütlerle geliştirilir. Disiplinler arası bağlantılar kurularak ICT dersinde kazanılan becerilerin kalıcı olması sağlanır. Öğrenciler, farklı branşları içeren projeler üreterek yaratıcı çalışmalar gerçekleştirir.

Seçmeli Dersler

Ortaokul seviyesinde ICT alanında Dijital Tasarım, Maker ve Programlama ve Algoritma olmak üzere üç seçmeli ders seçeneği sunulur. 5. sınıfta öğrenciler bu derslerden birini seçer ve 4 yıl boyunca devam etmeleri beklenir.

  • Dijital Tasarım: Öğrencilerin dijital yaratıcılıklarını geliştirmeyi, yeni teknolojilerle tanışmalarını ve kişisel yeteneklerini keşfetmelerini hedefler. Video, görsel, çizim ve 3D tasarım gibi konularda çalışmalar yapılır.
  • Maker: Öğrencilerin kendi ihtiyaçlarını mevcut malzemelerle karşılayabilen, teknolojiyi yaratıcı şekilde kullanabilen bireyler olmalarını sağlar.
  • Programlama ve Algoritma: Kodlama mantığını öğretmeyi amaçlayan bu ders, blok tabanlı programlamayla başlayarak farklı programlama dillerine ilerleyen bir süreç sunar.

Okul Sonrası Etkinlik – Açı Tech

ICT alanında standart düzeyin üzerinde ilgili, yetenekli ve istekli öğrenciler, öğretmenlerinin yönlendirmesiyle Açı Tech çalışma grubuna katılır. Bu grup, okul sonrası düzenli toplantılarla ders ve seçmeli ders kapsamı dışında projeler geliştirir.

  • Açı Tech öğrencileri, ICT öğretmenleriyle bireysel ilgi ve yetenek alanlarında çalışarak 3D tasarım, grafik tasarım, robotik, elektronik devreler ve programlama gibi projelerle yeterliliklerini artırır. Yeni teknolojilerin incelendiği, gezilerin yapıldığı ve projelerin geliştirildiği bu grup, okul içi etkinliklerde de ICT ile ilgili sorumluluklar üstlenir.

LİSE

İlkokul ve ortaokul ile dikey planlamada bağlı olan lise ICT dersleri, öğrencilerimizin ulusal standartları ve uluslararası yeterlilikleri bir arada edinmelerini sağlamak amacıyla MEB kazanımları ve bazı Cambridge IGCSE kazanımlarını harmanlayarak yapılandırılmıştır. Üniversite ve iş yaşamı temel teknoloji becerilerinin kazandırıldığı, sınav sonucunda belgelendirildiği ICT dersi haftada 2 saat olarak yapılır. Öğrenciler öğrenmeyi kolaylaştıracak ve tekrarı sağlayacak dijital dokümanlarla, ihtiyaca yönelik etütlerle desteklenir. Derslerinin tamamı Apple bilgisayarlardan oluşan ICT laboratuvarında yapılır.

Dersin Temel Amaçları:

  • Gelişen teknolojiyi takip eden,
  • Güvenli internet kullanımını önemseyen,
  • Dijital vatandaşlık ilkelerine bağlı,
  • Güncel teknolojilerde donanımlı,
  • Teknolojiyi tüketici değil üretici konumunda kullanan bireyler yetiştirmektir.

Ders, teori ve uygulamayı birleştiren bir müfredatı izler ve farklı araçlarla değerlendirilir. Ders planlamaları diğer branşlarla paralel yapılır ve biyoloji, fizik, kimya, edebiyat, tarih ve coğrafya gibi derslerle disiplinler arası projeler geliştirilir.

Kulüp Programları

1. Açı High Tech Kulübü

Lise öğrencileri için sunulan Açı High Tech kulübü, proje odaklı çalışmalarıyla teknoloji ve tasarım alanlarında yeteneklerini geliştirmek isteyen öğrencileri kapsar. 33 haftalık kulüp programında öğrenciler 3D tasarım, elektronik ve Arduino programlama gibi alanlarda projeler geliştirir.

Çalışma Alanları:

  • 3D Tasarım: Öğrenciler TinkerCat, Sketchup ve Rhino programlarını kullanarak dijital tasarımlar yapar. Tasarımlar, farklı filament özellikleriyle 3D yazıcıda basılır ve somut ürünlere dönüştürülür. Bu süreç, modelleme, ölçeklendirme ve problem çözme becerilerini geliştirir.
  • Arduino Programlama: Arduino Genuino 101 kartlarıyla projelerin kodlama ve programlama aşamaları yürütülür. Öğrenciler, sensörler ve devre elemanlarını kullanarak elektronik projeler tasarlar ve analog ölçümler yapar.
  • Elektronik Kart Tasarımı: Devre tasarımı, direnç okuma, entegreler ve devre elemanlarının kullanımı öğretilir. Öğrenciler Fritzing programında tasarladıkları devreleri breadboard üzerinde çalıştırır ve ardından lehim yaparak kalıcı devreler oluşturur.

2. Kodlama Kulübü

Algoritmik düşünme ve kodlama, yaşam boyu kullanılabilir bir beceri olarak ele alınır. İlkokul ve ortaokulda blok programlama temelleri atılan öğrenciler, lisede metin tabanlı programlama dillerini kullanarak Kodlama Kulübü’ne katılarak daha ileri düzey projeler geliştirir.

  • Kodlama Eğitimi: Öğrenciler, Python platformunda temel komutları öğrenir ve proje bazlı kodlama yapar. İkinci aşamada ise mobil platformlar için uygulama geliştirmeyi öğrenirler. Süreç, algoritmik düşünme, işlem basamaklarını oluşturma ve proje geliştirme becerilerini kapsar.