Lise

Açı Lisesi; Açı Okullarının değerleri, felsefesi ve amacı doğrultusunda; öğrenen, değişime kolay adapte olan, 21. yüzyıl becerilerine sahip, özgür düşünen ve karar veren dünya vatandaşı olabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Açı Lisesinde öğretmeye değil öğrenmeye, sadece öğrencilerin değil, tüm paydaşların öğrenenler topluluğunun bir üyesi olmasına değer verilir ve çalışmalar buna uygun olarak yürütülür.

Açı Lisesi Bahçeköy kampüsünde, Açı Anadolu Lisesi ve Açı Sosyal Bilimler Lisesi yerleşkeleri bulunmaktadır.

Açı Akademik Programı’nda 9 ve 10. sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının ortak müfredatı takip edilir. 11 ve 12. sınıflarda ise temel derslerin yanında öğrencilerin bireysel ilgi, yetenek ve yurt içi-yurt dışı üniversite tercihlerine göre zenginleştirilmiş seçmeli derslerden oluşan bir müfredat programı takip edilir. Yurt dışında öğrenimine devam edecek olan öğrencilerimiz için AP dersleri, yurt içinde öğrenimine devam edecek öğrencilerimiz için ise TYT-AYT hazırlığını destekleyici dersler alanında uzman öğretmenlerimiz tarafından verilmektedir.

Açı Öğrenim Deneyimi Programı’nda ise öğrencilerimiz 12 farklı sosyal sorumluluk projesi ve 30 farklı kulüp faaliyeti arasından kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yaptıkları tercihlere göre akademik hayatın dışına çıkarak kendilerini ve dış dünyayı keşfetme fırsatı bulur.

Açı Lisesinde her öğrencinin bir danışman öğretmeni vardır. Bunun yanında öğrencilerimiz alanında deneyimli yurt içi ve yurt dışı üniversite danışmanlarının da yönlendirmeleri ile üniversiteye ve hayata hazırlanır.

Öğrenim Deneyimleri

Kulüpler

Sosyal Sorumluluk

Geziler

Spor

Sanat

Müzik

Akademik

Açı Akademik Programı (AAP)
Açı Akademik Programı’nın temel öğrenim dili Türkçedir. Yurt dışı üniversitelerine hazırlık derslerinin öğrenim dili İngilizcedir. Açı Akademik Programı, Milli Eğitim Bakanlığının ortaöğretim programının tüm hedeflerini karşılar.

Temel Program

Temel program, her öğrencinin alması gereken zorunlu derslerden oluşur. Açı Lisesi öğrenci profilinin temelini; üst düzey okuma-yazma becerileri, ana dilini etkin kullanma, birden fazla yabancı dilde ileri seviyede beceriler kazanma, analitik düşünme ve derinliği olan bir genel kültür öğrenimi oluşturur. Bu bağlamda Türk dili ve edebiyatı, İngilizce (dil ve edebiyat), uygarlık tarihi ve matematik dersleri; her öğrencinin almak zorunda olduğu temel programı oluşturur.

Açı Öğrenim Deneyimi (ALE)

Programın öğrenim deneyimi adını almasının nedeni, öğrenimin yaşam boyu sürmesi ve bireysel bir yolculuk olmasıdır.

Yaşam boyu süren öğrenim, sadece sınıf içinde edinilen bilginin hayata geçirilmesi ise sınırlı değildir. ALE; 20’den fazla konuyu kapsayan seçmeli dersler ve kulüplerle sınıf içi öğrenimin ötesine geçmekte, yaşama kültüründe önemli bir paya sahip olan müzik ve sanat deneyimlerinin yanı sıra günümüzün teknolojisinin etkisiyle hızla değişen iletişim ve insan ilişkilerine dair öğrenim fırsatları da yaratmaktadır.

Kulüpler

Kulüpler, öğrencilerin derslerde öğrendiği bilgileri ve okulda edindiği becerileri sosyal hayata taşımalarında köprü görevi görür. 8, 9 ve 10. sınıf öğrencileri kulüplerde deneyim kazanırken 11 ve 12. sınıf öğrencileri; kulüplerin kurulması, yönetimi ve yıllık etkinliklerinde sorumluluk üstlenir.

Kulüpler, okul dışında -yurt içi ve yurt dışında- konferans, organizasyon ve yarışmalara katılır. Müzik grupları enstrüman çalışmaları yanında orkestra ile okul dışı festival ve yarışmalara, okul içinde de kış ve bahar konserlerine hazırlanır. Kulüpler ders saatleri dışında 3 farklı saat diliminde yer alırlar.

Buna ek olarak öğrenciler yıl içinde Bireysel Öğrenci Projesi (SIP) kapsamında kendi kulüplerini oluşturabilirler. Kendi projesini oluşturup hayata geçirmek isteyen öğrenci ALE Koordinatörü ile projesini paylaşır ve hazırlık sürecinden geçer, proje onaylanırsa bir yıl sonra kulüp açılır.

Sosyal Sorumluluk Projeleri

Sosyal sorumluluk projelerine katılım tüm yaş gruplarında gönüllülük esaslıdır ve Bireysel Öğrenci Projesi (SIP) çerçevesinde öğrenciler kendi sosyal sorumluluk projelerini ALE Koordinatörüne önerebilir, hazırlık sürecinden sonra projeleri onaylanırsa başlatabilirler.

Beden Eğitimi ve Spor Programı

Açı Lisesi Spor Programı, öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerini destekleyen çok yönlü bir yapıya sahiptir. Program, öğrencilerin spor alışkanlıklarını sürdürülebilir hale getirerek fiziksel okuryazarlıklarını derinleştirmeyi ve sporu bir yaşam biçimi olarak benimsemelerini sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, bireysel ilgi ve yeteneklerine göre farklı spor branşlarında uzmanlaşma fırsatı bulurken takım çalışması, liderlik ve stratejik düşünme gibi önemli yaşam becerileri de kazanırlar.

Programın Temel Hedefleri:

1. Yaşam Boyu Fiziksel Aktivite ve Sağlık Bilinci: Öğrencilerin aktif bir yaşam tarzını benimsemeleri ve fiziksel aktivitenin fiziksel ve zihinsel sağlık üzerindeki olumlu etkilerini kavramaları sağlanır.

2. Bireysel ve Takım Sporlarında Uzmanlaşma: Öğrenciler, seçtikleri spor dalında performans seviyelerine ve ilgi alanlarına uygun olarak gelişme fırsatı bulur.

3. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Spor etkinlikleri, öğrencilerin öz güven, liderlik, iletişim ve sorumluluk bilinci gibi sosyal becerilerini güçlendirir.

Spor Branşları ve Etkinlikler:

Lise öğrencileri, bireysel tercihlerine ve yeteneklerine göre farklı spor branşlarında uzmanlaşma şansı bulur. Açılan spor branşları:

* Basketbol, Voleybol, Futbol: Takım çalışması, stratejik düşünme, liderlik, el – göz ve el – ayak koordinasyonu becerilerini geliştiren etkinlikler.

* Badminton, Masa Tenisi, Okçuluk: Hız, refleks, odaklanma ve bireysel rekabet becerilerini güçlendiren branşlar.

* Wing Chun ve Pilates: Vücut farkındalığı, denge, esneklik ve zihinsel odaklanmayı artıran branşlar.

* Doğa Sporları ve Bisiklet: Dayanıklılık, çevre bilinci ve macera ruhunu teşvik eden açık hava etkinlikleri.

* Bilardo: Odaklanma, stratejik düşünme ve ince motor becerilerini geliştiren bir spor dalı.

Performans ve Yarışmalara Katılım:

Öğrenciler, performans seviyelerine ve isteklerine bağlı olarak ulusal ve uluslararası resmi ve özel spor etkinliklerine yönlendirilir. Yarışmalar, turnuvalar ve spor festivalleri, öğrencilerin yeteneklerini sergilemeleri ve spor kültürünü derinlemesine yaşamaları için önemli fırsatlar sunar.

Sosyal Sorumluluk ve Sporun Toplumsal Faydaları:

Lise öğrencileri, sporun bireysel kazanımlarının ötesine geçerek topluma fayda sağlayan sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. Spor etkinlikleri aracılığıyla dayanışma, empati ve toplumsal duyarlılık geliştirilir.

Bu kapsamlı program, öğrencilerin hem fiziksel hem de sosyal gelişimlerini destekleyerek, yaşam boyu sürecek bir spor ve sağlıklı yaşam alışkanlığı kazanmalarını sağlar. Lise dönemi boyunca öğrendikleri bu beceriler, üniversite ve yetişkinlik dönemlerinde de onları güçlü bireyler haline getirir.

Dersler

Türk Dili ve Edebiyatı

Açı Lisesinden mezun olan her bir öğrencinin edebiyat kültürüne ve birikimine sahip, donanımlı yetişkinler olarak hayatlarına devam etmeleri, öğrencilerin bu doğrultuda yetiştirilmesi edebiyat bölümünün felsefesini oluşturan temel hareket noktasıdır. Edebiyat; bir ders olarak değil, kültürel kazanımların paylaşıldığı, belirli bir düşünsel üretimin ortaya konduğu birliktelik olarak görülür. Okulun ve bölümün edebiyat derslerinden beklentisi; öğrencilerin bu düşünsel üretime etkin bir şekilde katılımının; kendi öz kültürünü, tarihini, edebiyatını, diğer sanat dallarını ve dilini iyi bilen bireyler olmalarının sağlanmasıdır.

Açı Lisesinin her öğrencisi; çağdaş Türk edebiyatının önemli eserleri hakkında düşünebilen, eleştirebilen, analiz edebilen, farklı okumalara adım atabilen gerçek okuryazarlar olarak mezun olur.

Matematik

Matematik derslerinin amacı; öğrencilerin, yaşamlarında gerekli olan soyut düşünme, akıl yürütme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine, kendi potansiyellerini tanımalarına ve sonuna kadar kullanmalarına olanak sağlayan, ezberden uzak bir eğitim ortamı sunmaktır.

Program Hedefleri:

  • Matematik dilini kullanabilme
  • İşlem becerilerini geliştirebilme
  • Problem çözme becerilerini geliştirebilme
  • Analitik düşünme becerilerini geliştirebilme
  • Matematikte teknolojiyi kullanabilme
  • Sorgulama ve soru oluşturabilme becerilerini geliştirebilme

Bu hedefler doğrultusunda öğrencilerimizin yurt içi ve yurt dışı üniversite eğitimlerini desteklemek üzere çeşitli matematik programları uygulanmaktadır.

Sosyal Bilimler

Tarih

Tarih bölümünün temel amacı, öğrencilerin tarihsel olay ve olguları bir bütünün içine yerleştirip görebilmesidir. 21. yüzyıl becerileri kapsamında sürdürülebilirlik hedeflerine uygun olarak ülkemizde ve dünyada yaşanan gelişme ve sorunlara tarihsel bakış açısı getirerek tarihi kişilerden ibaret bir anlatı olmaktan çıkarıp ekonomik, kültürel ve sosyolojik etkileri bir bütün olarak tahlil etmesini amaçlar. Tarihi uzayıp giden bir şerit olarak görmek yerine sıçramaları, geri gidişleri ve rastlantıları içeren bir çerçevede değerlendirmeyi tercih eder.

Felsefe

Felsefenin düşünmenin yanı sıra değer alanıyla ilgili olması nedeniyle özenli, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştiren öğrencilerin bu kazanımları gündelik yaşama transfer etmeleri; farklı fikirlere saygı duyan, açık görüşlü, soru sormaktan çekinmeyen, toplumsal duyarlılığı yüksek bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır.

Coğrafya

Coğrafya dersleri, Açı öğrencisinin yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal, doğal, kültürel değerleri kavramasını ve bu değerlere sahip çıkmasını hedefler. Öğrencilerimiz, Açı Okullarının kazandırdığı değerlere sahip bir dünya vatandaşı olarak insan-doğa arasındaki ilişkileri öğrenebilme bilincini geliştirir, dünyanın sorunlarını algılar, sorunlara etkin çözümler bulur, elde ettiği kazanımları gelecekteki yaşantısında sürdürülebilir adımlarla devam ettirir.

Fen Bilimleri

Fen Bilimleri bölümü olarak amacımız; bilimsel araştırma yöntemlerini bir düşünce yolu olarak kabul eden, öğrendiği kavramlarla yaşam arasında bağlantı kurabilen, analiz edip düşüncelerini paylaşabilen, yaşadığı çevre ve dünya hakkındaki merak duygusunu sürdürmeleri için gerekli olan bilim ile ilgili beceri, tutum, değer ve anlayışa sahip, yaşam boyu öğrenen ve 21.yy. becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir.

Program hedefleri:

  1. Bilimsel yöntem basamaklarını uygulayabilme
  2. Laboratuvar çalışma tekniklerini ve pratik yeteneklerini geliştirebilme, ölçme araçlarını doğru bir şekilde kullanabilme
  3. Bir konu ile ilgili literatür tarayabilme, bilgileri kavrama, yorumlayabilme ve kendi cümleleri ile ifade edebilme
  4. Fen ve teknoloji alanındaki gelişimleri takip edebilme
  5. Derslerde bilişim teknolojilerini kullanabilme
  6. Çevre sorunlarına duyarlı olabilme ve bu konuda bilimsel projeler üretebilme

Yabancı Diller

İngilizce

İngilizce dersinde dünya edebiyatı klasiklerini okuyan öğrenciler, aynı zamanda uluslararası sınavlarla kendilerini test etme olanağı bulur. 8. sınıf sonunda Checkpoint, 9. sınıfın sonunda IGCSE Literature veya ESL ve sonrasında yurt dışı öğrencileri için AP Language and Composition ve AP Literature and Composition sınavlarına hazırlık yapılır.

Fransızca

Fransızcada DELF B2 hazırlığı ve sonrasında yurt dışı öğrenciler için AP French seçenekleri bulunur.

İspanyolca

İspanyolcada ise lise bitiminde DELE B1 hedefi vardır.

ICT

İlkokul ve ortaokul ile dikey planlamada bağlı olan lise ICT dersleri, öğrencilerimizin ulusal standartları ve uluslararası yeterlilikleri bir arada edinmelerini sağlamak amacıyla MEB kazanımları ve Cambridge IGCSE kazanımlarını harmanlayarak yapılandırılmıştır. Üniversite ve iş yaşamı temel teknoloji becerilerinin kazandırıldığı, sınav sonucunda belgelendirildiği ICT dersi haftada 2 saat olarak yapılır. Öğrenciler öğrenmeyi kolaylaştıracak ve tekrarı sağlayacak dijital dokümanlarla, ihtiyaca yönelik etütlerle desteklenir. Derslerinin tamamı Apple bilgisayarlardan oluşan ICT laboratuvarında yapılır.

Dersin temel çerçevesi, öğrencilerin günümüzün teknolojisini anlamaları, güvenli ve bilinçli kullanmaları, farklı ihtiyaçlara yönelik program ve uygulamaları öğrenerek bilişim – iletişim teknolojileri kullanımı konusunda donanımlı olmalarıdır.

Ders planlamaları diğer branşlarla paralel olarak yapılır ve disiplinler arası çalışmalarla ICT dersinde öğrenilen kazanımlar pekiştirilir. Biyoloji, fizik, kimya, edebiyat, tarih ve coğrafya alanları ile ortak projeler yapılır.

ICT dersi dışında, kulüp programında, öğrencilerimize 2 farklı alternatif sunulmaktadır. Kodlama-mobil cihaz programlama ve Maker (Arduino programlama, elektronik ve 3D tasarım).

Açı Bahçeköy Lisesi


Kemer Mah. Şehit Cengiz Topel Cad.

No: 2, 34773
34773 Bahçeköy, Sarıyer – İstanbul

+90 212 349 07 00

Hafta içi: 06.30 – 21.00
Hafta sonu: 07.00 – 18.00

Açı Lisesi; Açı Okullarının değerleri, felsefesi ve amacı doğrultusunda; öğrenen, değişime kolay adapte olan, 21. yüzyıl becerilerine sahip, özgür düşünen ve karar veren dünya vatandaşı olabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.