Rehberlik

Açı Okulları > Akademik > Rehberlik

Açı Okulları Rehberlik Bölümü, tüm paydaşlarını öğrencilerimizin “gelişim” ve “öğrenme” süreçlerinde desteklemek amacıyla kapsamlı bir yaklaşımla çalışmalarını sürdürmektedir. Rehberlik programlarımız öğrencilerimizin bireysel gelişimlerini desteklerken onları yaşam boyu başarıya hazırlar ve her öğrencimizin potansiyelini en üst düzeye çıkarmayı hedefler.

Okullarımızın rehberlik programları, öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını ve yaşa uygun gelişim ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak sosyal, duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerine katkı sunmayı hedefler. Bu süreçte, öğrencilerin güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirlemek, sosyal ve duygusal yeterliliklerini geliştirmek, bireysel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmek ve aile-okul-öğrenci iş birliğini güçlendirmek temel öncelikler arasındadır.

OKUL ÖNCESİ

Okul öncesi dönem, çocuğun fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişiminin en hızlı ilerlediği yıllardır. Bu dönemde rehberlik hizmetlerimiz, öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını desteklemeyi ve tüm öğrencilerin gelişim sürecini yakından takip etmeyi amaçlar.

Okul öncesi rehberlik programımız, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun şekilde; gözlemler, bireysel görüşmeler, aile-öğretmen iş birliği ve grup etkinlikleri aracılığıyla uygulanır. Bu kapsamda:

  • Öğrenciyi tanıma: Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ilgi alanlarını keşfetmek amacıyla ders içi ve dışı gözlemler gerçekleştirilir.
  • Gelişimsel Programlar: Sosyal ve duygusal becerileri geliştirmek amacıyla hikâye anlatımı, drama, grup oyunları, özel haftalar ve problem çözme çalışmaları yapılır.
  • Ebeveyn Katılımı: Çocukların gelişimsel ihtiyaçları ve yaş dönemine özel yaklaşımlar hakkında bilgilendirme metinleri hazırlanır ve seminerler düzenlenir.

Bu çalışmalar, öğrencilerimizin potansiyelini ortaya çıkarmak ve okul öncesi dönemi keyifli ve verimli bir öğrenme sürecine dönüştürmek amacıyla planlanmıştır.

İLKOKUL

İlkokul döneminde rehberlik hizmetlerimiz; öğrencilerin bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek üzere tasarlanmıştır. Amacımız, öğrencilerimizin kendilerini tanımalarına, güçlü yönlerini keşfetmelerine ve olumlu bir okul deneyimi yaşamalarına rehberlik etmektir.

Öğrencilerle Yapılan Çalışmalar:

  • Okula uyum süreçlerinin desteklenmesi
  • Pozitif benlik algısı ve özgüven geliştirme
  • Duyguları tanıma ve ifade etme becerisi kazandırma
  • Problem çözme, iletişim kurma ve sorumluluk bilinci geliştirme
  • Olumlu arkadaşlık ilişkileri ve sosyal becerileri güçlendirme

Velilerle İş Birliği:

  • Veli görüşmeleri ve bilgilendirme toplantıları
  • Yaşa uygun gelişimsel seminerler
  • Aileleri, çocuklarının gelişim süreçlerine dair bilgilendirme

Bu süreçte rehberlik çalışmalarımız, öğrencilerimize hayat boyu kullanabilecekleri becerileri kazandırmayı hedefler.

ORTAOKUL

Ortaokul dönemi, öğrencilerimizin fiziksel, sosyal ve duygusal anlamda hızlı değişimler yaşadığı bir süreçtir. Rehberlik çalışmalarımız, öğrencilerimizin bu değişimlere uyum sağlamalarına yardımcı olmak ve akademik başarılarını desteklemek için kapsamlı bir çerçevede ilerler.

Odak Alanlarımız:

  • Ergenlik dönemi değişimleri ve sosyal ilişkilerin yönetimi
  • Kimlik oluşturma ve bireyselleşme süreçleri
  • Zaman yönetimi, odaklanma ve organizasyon becerileri
  • Performans kaygısı ile başa çıkma stratejileri
  • Zorbalık ile ilgili bilgilendirme ve yol haritası

Velilerimiz için düzenlenen seminer ve bilgilendirme oturumları ile ebeveynlerimizin bu dönemde karşılaşabilecekleri zorluklara rehberlik sağlanır.

LİSE

Lise rehberlik programımız, öğrencilerimizi sosyal, duygusal ve akademik olarak desteklemekle birlikte, kariyer planlama ve mesleki yönlendirme konularına da ağırlık verir.

Hedeflerimiz:

  • Akademik performans ve zaman yönetimi becerilerini geliştirme
  • Kariyer planlaması ve meslek seçimi konusunda bireysel danışmanlık sağlama
  • Yurt içi ve yurt dışı üniversite başvuru süreçlerine rehberlik etme
  • Sosyal becerileri destekleme ve yaşam becerileri kazandırma
  • Yaş gelişim özelliklerine dair önleyici çalışmalar yapma
  • Gelişimsel ihtiyaçlarına uygun ders planı uygulama

Lise hazırlık döneminde (8. sınıf), öğrencilerimizin lise hayatına uyum sağlayabilmeleri için sosyal, duygusal ve akademik açıdan hazırlık çalışmaları gerçekleştirilir. Yaş gelişim özelliklerine dair önleyici çalışmalar yapılır ve öğrencilerimizin gelişimsel ihtiyaçlarına uygun rehberlik ders planlamaları uygulanır. Ergenlik döneminde görülen değişimler, sosyal ilişki ve iletişim yönetimi, zorbalık davranışıyla ilgili bilgilendirmeler, kaygı ile başa çıkmada bireysel kaynakların keşfi, farklılıklara saygı, planlama ve organizasyon gibi yürütücü işlev becerilerini geliştirme konularına odaklanılır.