![](https://www.acischools.k12.tr/wp-content/uploads/2024/12/aci-website-logo.png)
Açı Okullarının felsefesinin temellerini oluşturan aşağıdaki unsurlar, Açı Okulları stratejik planlarının da odak noktasıdır.
“2023-2028 Akademik Yılları Açı Stratejik Planı” aşağıdaki başlıklar çerçevesinde yapılandırılmıştır:
1. ÖĞRENİM VE ÖĞRENCİ GELİŞİMİ
a. Sosyal ve Duygusal Gelişim
• Tüm paydaşlarımızın sosyal-duygusal esenliğinin farkında olması adına farkındalık araçlarını aktif ve uygun bir şekilde kullanmak. (etkinlikler, posterler, paylaşım toplantıları, eğitimler vb.)
• Öğrenci-öğretmen-veli ve diğer tüm paydaşlarımızın nasıl hissettiğini anladığımızı göstermek adına Ortak Açı Dili çalışmalarını planlanmak.
• 21. yy. hedef ve değerleri özelinde, sıcak, samimi ve koşullara uygun okul/sınıf kültürünü belli periyotlarda değerlendirip revize etmek.
• Sorumluluk, yetkinlik, ortak konuşma dili, ortak hedefler, okul misyon ve vizyonuna uygun olarak velilerimize ve öğretmenlerimize etkin atölye ve çalışmalar sunmak.
• İletişimde pozitif dilin önemini tüm paydaşlarımızla ortak hedef haline getirmek.
• Öğrenme süreçlerinin farklılıklarını tüm paydaşlarımız tarafından anlaşılmasını sağlamak.
• Toplum üyeleri ile çalışmanın öneminden yola çıkarak programda yer alan konulara ekleme yapabileceğimiz konuların araştırması ve planlamasını sağlamak. (hayvanlar, doğa, bağış vb.)
• Özel haftaların etkili bir şekilde yürütülmesini sağlamak; öğrencilerin, velilerin ve okul personelinin bu etkinliklere aktif katılımını sağlayarak topluluk bağını güçlendirmek.
Bu bağlamda, okul öncesi programımızda yer alan beş Sosyal- Duygusal Haftamızı daha anlamlı ve etkili kılmak için sınıf içinde en az üç aktivite planlanmıştır. Öğrencilerimiz, bu haftaların sonunda kendilerini değerlendirerek sertifikalarını almışlardır.
b. Rehberlik
• Sınıf ve branş öğretmenlerimizin günümüz eğitim koşullarında etkili bir şekilde öğretim yapabilmeleri için gereken bilgi, beceri ve ipuçlarına sürekli ve güncel bir şekilde erişebilmelerini sağlamak.
• Velilere yönelik atölye çalışmalarının 21.yy. hedefleri doğrultusunda revize edilmesi ve teknolojik kaynaklarımıza uygun paylaşımı.
• Velilere yönelik seminer ve planlamalara katılım arttırıcı önerileri toplamak ve uygun aksiyon planlarını oluşturulmak.
• Okul oryantasyon süreci sonunda öncelikli çalışılması belirlenen öğrenci grupları prosedürü oluşturmak ve gerekli planlama standartlarının belirlemek.
• “Öğrenci Gözlem-Değerlendirme Formu”nu alınan kararlara göre revize edip aksiyon planına almak ve gerekli planlanmaları yapmak.
• Veliler ile paylaşılan makale konularını 21.yy. hedefleri doğrultusunda revize etmek ve yeni teknolojik gelişmelere uygun şekilde paylaşmak.
• Öğrencilerle geçirilen her anın etkili ve öğrenmeye yönlendirici olmasına çalışmak ve öğrencilerin katılımcı, meraklı ve öz güvenli bir şekilde katılacakları öğrenim deneyimlerini arttırmak.
• Öğrencilerin gelişimini bütünsel bir şekilde değerlendirmek için öğrenci profilini değerlendirmede müdürlerin liderlik ve yönlendirmeleriyle iş birliği içinde çalışmak.
• Öğrencilerin bireysel, sosyal, akademik ve duygusal gelişimlerini destekleyen güncel ve etkili rehberlik dersi içerikleriyle donatılmış bir öğrenme ortamı oluşturmak.
3-4-5 yaş öğrencilerimiz için haftada bir olarak gerçekleşen 36 haftalık Rehberlik dersi planları ağustos ayında revize edilmiştir. 2024-2025 eğitim yılında değerlendirmesi yapılacaktır.
c. Fiziksel Gelişim
• Açı Okul Öncesi 21. yy. programında “Fiziksel Esenlik” için gerekli uygulamaları belli periyotlarda değerlendirmek ve revize etmek.
• Açı Okul Öncesi 21. yy. programında “Fiziksel Esenlik” için gerekli uygulamaları günlük akışta daha etkin uygulanmak için uygulamaları belli periyotlarda değerlendirilmek ve revize etmek.
• Açı Okul Öncesi 21. yy. programında “Fiziksel Esenlik” alanında bahçe, spor salonu gibi ortak kullanım alanlarında uygun düzenlenmeleri sağlanmak.
• “Fiziksel Esenlik” ve kinestetik öğrenmeye uygun ders planlarını arttırılmak.
• Birbirimizden öğrenme hedefimizle Açı Okulları farklı kademeleri ile ortak etkinlikleri arttırmak.
Fiziksel gelişimin öneminin müfredatın her alanında vurgulanması için yaptığımız çalışmalardan biri, programımızda “Sokak Oyunları”na yer vermektir. Her kampüsümüzün bahçesinde Sokak Oyunları alanları belirlenmiş ve Haftanın Sokak Oyunu posterleri hazırlanmıştır. Öğretmenlerimizle birlikte 34 hafta boyunca bu oyunlar bahçe saatlerinde oynanmıştır.
d. Teknoloji
• Yaş gruplarına uygun teknolojik ekipmanların kullanımının belli periyotlarda değerlendirilip gerekli aksiyon planlarının alınması. (akıllı tahta, projeksiyon, iPad vb.)
• Açı okul öncesinde teknoloji ve teknoloji ekipmanlarının kullanım kılavuzunun uygun sürelerde revizesi ve tüm kullanıcılarla etkin kullanım için paylaşımı.
• Öğretmen teknoloji kullanım yetkinliklerini arttırmak için öğretmen eğitimlerinin gerekli kişiler tarafından tamamlanması ve geri bildirimin planlanması.
• Teknolojik ekipmanlar ile zenginleştirilmiş öğrenme materyalleri ve etkileşimli etkinlikler oluşturarak öğrencilerin teknoloji kullanım becerilerini geliştirmek.
• Haftalık veli paylaşımlarında velilerle iş birliğini güçlendirmek, velileri öğrencilerin başarılarına aktif gözlemciler olarak dâhil etmek.
• Portfolyo çalışmalarının tamamlanması adına “Ölçme Değerlendirme Kaynakları”nın analizi ve aksiyon planlarının oluşturulması.
Teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilmek üzere 5 yaş programımızda Okuma Yazma ve Matematik derslerimizle ilgili olarak akıllı tahtada kullanılabilecek dijital materyallerin (çalışma sayfası, oyun, interaktif sunum vb.) oluşturulmasına devam edilmektedir.
e. Sağlıklı ve Dengeli Beslenme
Sağlıklı yaşam için su içmenin önemini artırmak, çeşitli tatları deneme teşvikini artırmak ve sağlıklı ve dengeli beslenmenin değerini vurgulamak adına etkili ve sürdürülebilir programlar geliştirmek.
Öğrencilere sağlıklı beslenme alışkanlıklarını yaşam biçimi olarak benimsetmek amacıyla, her kampüs bahçesinde her sınıf için ekim alanları belirlenmiştir. Bu alanlarda ekim yapan öğrencilerimiz, ekim yaptıkları sebze ve meyvelerin bakımını üstlenmişlerdir. Yıl sonunda ise yetiştirdikleri sebze ve meyveleri tüketmişlerdir.
f. Ölçme ve Değerlendirme
• Ölçme-değerlendirme araçlarımızın belli periyotlarda koşullara uygun değerlendirilmesi ve revize edilmesi.
• E-portfolyo sürecinde gerekli ölçme-değerlendirme araçlarının revize edilmesi, gerekli aksiyon planlarının oluşturulması ve pilot uygulamanın planlanması.
• Öğrenci davranışları, öğrenme süreçleri ve sınıf dinamikleri hakkında öğretmen gözlemlerini ve anekdotları etkili bir şekilde kaydedebilmek için gerekli planlamaları yapmak ve bu verilerin öğrenci başarısını artırmak için kullanılabilirliğini sağlamak.
• Açı raporlarının format, kazanım ve tekniğinin 21. yy. becerileri kapsamında belli periyodlarda değerlendirilmesi ve revize edilmesi.
E-portfolyo sürecinde gerekli ölçme-değerlendirme araçlarının revize edilmesi ve yazılım departmanı ile çalışmalar devam etmektedir.
2. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
• Öğrenci gelişimini gösteren dokümanların teknolojik yeniliklerden yararlanılarak sistem üzerinden gönderilmesi seçeneklerinin belli periyotlarda değerlendirilip revize edilmesi.
• E-portfolyo için değerlendirme ve ölçme kaynaklarının revizesi ve aksiyon planı oluşturulması.
• Okulda bilinçli bir sürdürülebilirlik kültürü oluşturarak doğal kaynakların korunması, atık miktarının azaltılması ve sürdürülebilirlik bilincinin öğrencilerimize kazandırılması için planlamaların değerlendirilmesi ve geliştirilmesi.
• Bahçelerimizde bulunan doğa alanlarının fiziki olarak geliştirilmesi ve kullanımında kolaylık aksiyon planlarının oluşturulması.
Okul Öncelerimizde, bilinçli bir sürdürülebilirlik kültürü oluşturarak, doğal kaynakların korunması, atık miktarının azaltılması ve sürdürülebilirlik bilincinin öğrencilerimize kazandırılması için planlanan ve devam eden bazı etkinlikler aşağıdaki gibidir.
Sorumlu Üretim ve Tüketim
• Her dönem 1 kez “Kağıtsız Gün” planlanması
İklim Eylemi
• Her sınıfta elektrik tasarrufu için haftalık olarak değişen bir sorumlu öğrencinin olması
Karasal Yaşam:
• Özel haftalarda okulumuza gelen konuklara Açı Ormanında fidan hediye edilmesi
• Her ay 2 kere yapılan Orman Günleri
• Sınıflardaki Doğa Köşesi
• Tüm panoların geri dönüşüm malzemeleri ile kaplanması
Açlığa Son:
• Her sınıfın kendi sebze ve meyvelerini yetiştirmesi
Sağlık ve Kaliteli Yaşam:
• Her gün yapılan sabah sporu
• Dünyayı Tanıma ve Anlama derslerinden her hafta birinin hareket temelli planlanması
• Haftanın Sokak Oyunu
Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar:
• “Adventures in My City” temasında şehrimizin problemlerin ve bu problemlere çözüm yollarının tartışılması. Tema sonunda proje üretilmesi
3. İŞ BİRLİĞİ
4. İNSAN KAYNAKLARI
• Okul çalışanlarının aidiyetini arttırıcı takdir sistemini geliştirmek.
• Açı çalışanlarının Açı Okullarındaki deneyim süresine bağlı olarak takdir, teşekkür sistemini geliştirmek.
• Açı kültürü tanıtım ve sürdürülmesi adına aksiyon planlarının arttırılması.
• Öğretmen motivasyonu arttırımı için maaş, haklar, burslar ve hediye seçeneklerinin değerlendirilmesi ve gerekli aksiyon planlarının alınması.
• Performans değerlendirme sürecinin, 360 derece çalışmalarının planlanması.
• Kıdem süreleri ve haklarının değerlendirilmesi ve aksiyon planlarının alınması.
Yetkinlik temelli mülakat eğitimleri planlandı ve gerçekleştirildi. Öğretmen özlük hakları motivasyonu destekleyecek şekilde geliştirildi. Olumlu kurum kültürünü destekleyecek aylık gezi ve etkinlikler takvimi geliştirilerek paylaşıldı. Öğretmenlerimizin mesleki gelişimini destekleyici seçenekli eğitim planlamaları sunuldu.
5. İDARİ İŞLER
• Fiziki olarak binaların gelişmesi adına uygun önerilerin belli periyotlarda paylaşılması.
• Personel servis güzergahlarını ve süre yapılanmasını çalışanların geri bildirimlerini dikkate alarak etkin bir şekilde yapılandırmak ve planlamak.
• İhtiyaç talepleri konusunda zaman ve içerik planlaması adına uygun sistemin planlanması, tanıtılması ve kullanımında teşviğin arttırılması.
6. KURUM KÜLTÜRÜ
• Kurum kültürünü arttırıcı paylaşım toplantılarını arttırmak, uygun zamanlarda düzenlemek ve gerekli paydaşlar ile paylaşmak.
• Okulun tüm paydaşlarını kapsayacak okul içi- okul dışı aktivitelerin arttırılması.
• Açı Okul Öncesi hizmet paydaşları ve aileleri ile belli günlerde organizasyon planlamak ve katılımı arttırıcı seçenekleri araştırmak.
• Açı kültürünün korunması, yaşatılması ve aktarılması için sürdürülebilir uygulamalar geliştirmek.
Her kampüsümüzde gönüllü öğretmen ve çalışanlarımızdan oluşan Sosyal Etkinlik Grubu oluşturulmuş ve çeşitli toplantılar ve etkinlikler planlamaya başlanmıştır.
7. YÖNETİM UYGULAMALARI
• Öğrenciler ile geçirilen kaliteli bireysel sürenin arttırılması adına zaman ve program geliştirme çalışmalarının belli periyotlarda değerlendirilip uygun koşullara göre tekrar geliştirilmesi.
• Okuma yazmaya hazırlık derslerinin değerlendirme yapılarak 21. yy. becerilerine uygun şekilde belli periyotlarda revize edilmesi.
• Öğrenci gelişiminin, haftalık okul yaşamının veliye aktarımı ile ilgili olarak ve veli ile iletişim yollarının geliştirilmesi. (Açı raporları dışında)
• Açı raporlarının 21. yy. hedeflerimiz ve değişen jenerasyon beklentilerimiz doğrultusunda belli periyotlarda değerlendirilip revize edilmesi.
• Yeni öğrenci ve veli adaylarını tanıma ve değerlendirme sürecinin değerlendirilmesi ve alınan kararlar özelinde gerekli aksiyonların alınması.
• Okul önceleri için olabilecek akreditasyon süreçlerinin araştırılması ve alınabileceklerin yürürlüğe girmesi adına aksiyon planlarının oluşturulması.
• İkinci yabancı dil (İspanyolca) adına pilot uygulamaların planlanması, sonuçların raporlanması.
• Yaş grupları özelinde farklı branş dersleri araştırmalarının yapılması ve programa gelişiminin raporlanması adına pilot uygulamaların planlanması.
• Günlük programların belli periyotlarda koşullara ve beklentilere uygun revize edilmesi.
• Okul Öncesi kampüslerimizin ve bahçelerimizin 21. yy. beklentilerine göre deneyimleri arttırıcı şekilde yeniden dizayn edilmesi.
Okuma-Yazmaya Hazırlık Programı
Okuma yazmaya hazırlık derslerimizde kullandığımız Oxford Reading Tree okuma programındaki 7 kitap için 8’er çalışma sayfası farklı İngilizce seviyelerine uygun olarak revize edilmiştir.
Bireysel Zaman
Bireysel ihtiyaçlara bağlı olarak öğrencilerimizle geçirilen bireysel zamanların verimini arttırmak için çalışmalarımız devam etmektedir. Doğru zaman, detaylı planlama ve öğrenci takip çizelgesi ile öğrencilerimizin gelişimleri bu çalışmalar sonrasında da değerlendirilmekte aksiyon planları oluşturulmaya devam etmektedir.
Açı Okullarının Misyon ve Vizyonunun Velilere Şeffaf Şekilde Aktarılması
Kayıt süreci adımlarında revizyon yapılarak, 4 ve 5 yaş aday öğrencilerimiz için tanıma ve gözlem çalışmaları organize edilmiştir. Bu çalışmaların amacı, akademik ve sosyal-duygusal gelişim açısından dengeli sınıflar oluşturabilmektir.
Akreditasyon
Açı Okul Öncesi için programımıza katkı sağlayacak ve geliştirecek çeşitli akreditasyon programları ile ilgili araştırmalarımız ve karşılıklı görüşmelerimiz devam etmektedir. Hedefimiz 2024-2025 eğitim öğretim yılında akredite olunacak programa karar verilip 2025-2026 yılında sürece başlamaktır.
1.ÖĞRENİM VE ÖĞRENCİ GELİŞİMİ
a. Öğrenci Merkezli Tasarım Odaklı Planlamanın Ön Plana Alınması
• Meraka dayalı, deneyim odaklı ve sorgulamaya yönelik günlük planlar ile öğrenci beceri gelişimini desteklemek.
• Öğrenmeyi, günlük yaşam deneyimlerini temel alarak zenginleştirmek, öğrencileri gerçek dünyada kullanabilecekleri bilgi ve becerilerle donatmak.
• Öğrencilerin her birinin yaşlarına uygun olan 4 temel beceriyi ve alt kazanımlarını – eleştirel düşünme, iletişim, iş birliği ve problem çözme – geliştirebileceği proje temelli öğrenme fırsatlarını arttırmak.
• Öğrencilerin geleceğin karmaşık dünyasında başarılı olabilmeleri için gerekli olan temel becerilerin, müfredatımızın merkezine yerleştirilmesi ve tüm günlük planlar ile öğrenme deneyimlerine entegre edilmesi.
• Öğrenci ilgi alanlarına ve öğrenme ihtiyaçlarına göre farklılaştırılmış öğrenme planları ve materyaller oluşturarak her öğrencinin güçlü yönlerini geliştirmesine olanak sağlamak.
• Öğrencilerin sorumluluk bilincini güçlendirmek için evde ve okulda uygulayacakları sorumluluk geliştirme programlarını arttırmak.
• Doğa gezileri, müze ziyaretleri ve alan çalışmaları gibi sınıf dışı öğrenme etkinliklerini artırarak öğrencilerin doğayla ve gerçek dünyayla doğrudan etkileşimde bulunmalarını sağlamak.
• Öğrencilere araştırma becerilerini geliştirecek etkileşimli projeleri artırmak.
• Açı otomasyon sistemini öğrenci öğrenimini zenginleştirme seçeneklerini raporlayabilecek şekilde yapılandırmak.
• Öğrencilerin teknoloji kullanım becerilerini desteklemek ve geliştirmek için planlamalar yapmak.
3. ve 4. sınıflarımızın İngilizce projeleri öğrencilerimizin ilgi alanlarına ve meraklarına göre seçim yapabilmelerini sağlayacak şekilde seçenekli hale getirildi. Her sınıf seviyesinde mevcut farklılaştırılmış planlarımıza ek olarak yeni farklılaştırılmış planlar eklendi. Öğrencilerimizin teknoloji kullanım becerilerini geliştirmek için tabletli eğitim yapan 3. ve 4. sınıf öğrencilerimizin mevcut projelerinde teknoloji kullanımını artırıldı. 4. sınıf öğrencilerimizin Sarıyer projesinde sesli ve resimli rehber oluşturmaları ve diğer öğrencilerin sesli rehberleri dinleyerek Sarıyer’i gezmeleri gerçekleştirildi. Öğrencilerin sınıf dışı öğrenim deneyimlerini zenginleştirici her seviyeye en az 1 gezi planı eklendi.
b. Otonom Öğrenmenin Teşvik Edilmesi
• Öğrencilere nasıl öğrenecekleri ve ne öğrenecekleri konusunda daha fazla seçme şansı sunarak onların öğrenme süreçlerini kişiselleştirmek ve öğrencilerin ilgi alanlarına uygun öğrenme fırsatları yaratmak.
• Küçük yaş grubundaki öğrenciler için interaktif teknolojilerin kullanımını içeren dersler ve öğrenme materyalleri oluşturarak otonom öğrenmeyi desteklemek.
• Öğrencilerin farklı ilgi alanlarını karşılayacak geniş bir kulüp yelpazesi oluşturarak, öğrencilere sanat, bilim, çevre bilinci gibi çeşitli alanlarda kulüp seçenekleri sunmak.
• Öğrencilerimizi öğrenim kanalında aktif katılımcılar haline getirerek onların kendi öğrenme hikâyelerini yazmalarını, deneyimlerini paylaşmalarını sağlamak.
• Öğrencilerimizin öz güvenlerini ve öğrenme motivasyonlarını artırmak için kendi öğrenim süreçlerini planlama, yönlendirme ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmelerine olanak sağlamak.
Öğrencilerimizin otonom öğrenmesini teşvik etmek için programımız geliştirildi. Geçen eğitim yılında Okuma Platformu’nu 1. sınıfa okuma bilerek gelen öğrencilerimizin kendi öğrenimlerini geliştirmeleri için kullandık. Hem öğrencilerimizin motivasyonu arttı hem de okuma seviyeleri gelişti. 2 . ve 4. sınıflarımızda akıl oyunlarını artırarak öğrencilerimizin farklı düşünme ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeye odaklanıldı.
4. sınıflarımızda dijital portfolyo oluşturmaya başlayarak kendi gelişimlerini gözlemlemelerine ve bunu ailelerine sunmalarına fırsatı verildi. Öğrencilerimizin problem çözme becerilerini geliştirmek amacıyla Math Challenge programına dahil olduk. Öğrencilerimizin yaratıcı düşünme ve dil ve anlatım becerilerini geliştirmek amacıyla gönüllü olarak katıldıkları yeni bir “Yaratıcı Yazma” projesi öğrencilere sunuldu.
c. Öğrenme Odaklı Ölçme Değerlendirme Sisteminin Geliştirilmesi
• Öğrenci raporlarında sadece akademik başarı değil, aynı zamanda öğrencinin kazandığı becerilerin de değerlendirilmesi.
• Öğrencilere kendi performanslarını değerlendirmek için kullanabilecekleri rubriklerin sunulması.
• Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini ölçmek için özel olarak tasarlanmış değerlendirme araçlarının geliştirilmesi
• Mevcut Açı raporlarının değerlendirilmesi, raporların etkinliğini sorgulayarak veli, öğrenci ve öğretmen geri bildirimlerine dayanarak raporların daha etkin ve verimli kullanılması için revizyon sürecinin başlatılması.
• Öğrenme üzerine düşünme çalışmalarının arttırılması, öz değerlendirmenin öğrenmeyi değerlendirme sürecinin içine dâhil edilmesi
• Öğrencilerin akademik başarılarını ve sosyal gelişimlerini interaktif ve çok yönlü bir şekilde izlemelerine, sergilemelerine ve değerlendirmelerine olanak tanıyan bir e-portfolyo sistemi oluşturarak öğrencilerimizin bireysel gelişimlerini desteklemek.
Gönüllü öğretmenlerimizle “Öğrenmeyi Görünür Kılma” eğitim modülümüzün 1. aşamasını tamamladık. Eğitim sonrasında eğitimi tamamlayan öğretmenlerimiz öğrendikleri etkinlikleri ders planlarına dahil edildi. Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimini destekleyen soru hazırlama üzerine Özer Öztürk ile ağustos ayında çalışmalarımız oldu. Yıl içinde de öğretmenlerimizle bire-bir hazırlanan sorular üzerinden geçerek çalışmalarımızı sürdürdük. Tüm ölçe değerlendirme araçları, öğrenilenlerin günlük hayata yansıtılması ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirmesi ön plana alınarak revize edildi.
2. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
• Dijital öğrenme materyalleri kullanımını artırarak, kâğıt kullanımını azaltmak.
• Panolarda yer alan materyalleri sürdürülebilirlik dikkate alarak seçmek ve yıllar içinde tekrar kullanılabilir olmasını sağlamak.
• Okulumuzda sınıf bazında bilinçli bir tasarruf kültürü oluşturarak doğal kaynakları korumak, atık miktarını azaltmak ve sürdürülebilirlik bilincini öğrencilerimize kazandırmak.
• Okulumuzda toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı bir dil kullanmak ve ders materyallerinin seçimi ve içeriğinde duyarlı davranmak.
• Lise ve ortaokul öğrencileriyle sürdürülebilirlik projelerini yürütmek.
• Tüm alanlarda sürdürülebilirlik ile ilgili hedefler belirleyerek, öğrencilere çevresel sorumluluk bilinci aşılamak, enerji tasarrufu, atık yönetimi, su koruma ve yeşil enerji gibi alanlarda bilinçli kararlar almalarını teşvik etmek ve sürdürülebilir bir okul kültürü oluşturmak ve bu çalışmaları görünür kılmak.
• Ortaokul ve lise öğrencilerinin sürdürülebilirlik projelerini teşvik ederek öğrencilerin kendi çevrelerinde gerçek ve etkili değişimler yaratmalarına olanak sağlamak, yenilikçi düşünce ve iş birliği yeteneklerini geliştirmek, geleceğin sürdürülebilir liderleri olarak yetişmelerine katkıda bulunmak.
Twin Sürdürülebilirlik Yarışması’na 4. sınıflardan 7 öğrencimiz ile katıldık. Öğrencilerimiz İstanbul’un ulaşım sorununa çözüm ürettiler ve bir sunum videosu hazırladılar. Bu proje öğrencilerimizin ulaşım konusunda bilinçlenmesini ve okuldaki arkadaşlarını da bu konuda bilgilendirmelerini sağladı. Eko Tim öğrencilerimizin önderliğinde okulumuzda yapılan çalışmaların raporlanması sonucunda “Yeşil Bayrak” almaya hak kazandık. Bütün drama oyunlarımızdaki metinler tekrar incelenerek toplumsal cinsiyet eşitliği dikkate alınarak revize edildi. Açı Ormanı farklı etkinlikler aracılığıyla desteklendi.
3. İŞ BİRLİĞİ
• Okulumuzun yerel, şehirler arası ve uluslararası düzeyde iş birlikleri ve ortak projeler ile ağını genişletmek; farklı kültürleri, öğrenim modellerini ve perspektifleri tanıyarak öğrencilerin küresel vizyonunu güçlendirmek.
• Velilere yönelik bilgi platformlarını güçlendirmek.
• Öğrenciler arasında doğru, saygılı ve empatik iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler düzenlemek; öğrencilerin birbirlerini anlamalarını ve desteklemelerini teşvik etmek.
• Öğrencilere kültürel geziler düzenleyerek sanat, tarih, doğa ve sosyal konularda bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamak; öğrencilerin öğrenimlerini gerçek dünya deneyimleriyle zenginleştirmek.
• Eğitimde başarılı uygulamaların paylaşılması için seminerler, atölye çalışmaları ve konferanslar düzenleyerek öğretmenler arasında en iyi pratiklerin paylaşılmasını teşvik etmek.
• “Açı 25. Yıl Sempozyumu”nu organize etmek ve geleneksel hâle getirmek.
Açı rapor formatımızı yazılım ekibimizle beraber daha etkili ve kolay erişilebilir hale getirdik. Birbirimizden öğrenmeyi destekleyen “Açı’da İyi Örnekler” sunumlarımızda ilkokuldan 13 öğretmenimiz kendi branşları ile ilgili sunum yaparak öğrenen okul kültürümüze katkı sağladılar. Açı’nın kuruluşunun 25. yılı nedeniyle geleneksel hale getirilecek ilk Açı konferansı gerçekleştirildi, sene içi etkinliklerle desteklendi. 25. yıla özel web sayfası oluşturuldu. Dönem boyunca gerçekleştirilen öğrenim süreçlerini görünür kılmak için bülten paylaşıldı. Öğrenim kanalı yayınlarımız 2 haftada 1 olacak şekilde devam etti.
4. İNSAN KAYNAKLARI
• Açı kültürünün korunması, yaşatılması ve aktarılması için etkin planlamalar yapmak.
• Okul çalışanlarının aidiyetini arttırıcı takdir sistemini geliştirmek.
• Açı çalışanlarının Açı Okullarındaki deneyim süresine bağlı olarak takdir-teşekkür sistemini geliştirmek.
• Engelli öğretmenlerin de kapsayıcı bir ortamda Açı Okullarında çalışma fırsatlarına sahip olmalarını sağlamak, bu çerçevede eğitim sistemine katılımlarını artırarak toplumsal farkındalığı ve eşitliği desteklemek.
• Öğretmenlerin başarılarını düzenli ve etkin bir şekilde duyurmak, başarıların takdir edilmesi için sistem geliştirmek.
• Öğretmen özlük haklarını, motivasyonu olumlu etkileyecek şekilde revize etmek.
• Performans değerlendirme sürecini, çalışan deneyimlerini merkezine alan bir yaklaşımla revize etmek ve değerlendirmeleri, çalışanların gerçek iş deneyimlerini daha iyi yansıtması için tasarlamak.
• Açı Okullarında tüm çalışanlar için motivasyon arttırıcı farklı motivasyon, destek ve gelişim alanları yaratmak.
• Karşılıklı güven, anlayış ve gelişim desteğine dayanan 360 derece performans değerlendirme sistemine geçiş sağlamak.
Yetkinlik temelli mülakat eğitimleri planlandı ve gerçekleştirildi. Öğretmen özlük hakları motivasyonu destekleyecek şekilde geliştirildi. Olumlu kurum kültürünü destekleyecek aylık gezi ve etkinlikler takvimi geliştirilerek paylaşıldı. Öğretmenlerimizin mesleki gelişimini destekleyici seçenekli eğitim planlamaları sunuldu.
5. İDARİ İŞLER
• Personel servis güzergâhlarını ve süre yapılanmasını çalışanların geri bildirimlerini dikkate alarak etkin bir şekilde yapılandırmak ve planlamak.
• Okul giriş ve çıkışlarda kullanılmak üzere öğrenci ve personel güvenliği, bilgi güvenliği ve erişim kontrolü açısından etkin ve güvenilir bir kimlik doğrulama sistemi oluşturmak.
• Okulumuzda öğrenciler, veliler, öğretmenler ve diğer personel arasında güçlü bir dayanışma ve iş birliği kültürü oluşturarak, okul topluluğunu bir araya getirmek ve her bireyin katılımcı bir rol üstlenmesini teşvik etmek.
6. KURUM KÜLTÜRÜ
• Açı kültürünün korunması, yaşatılması ve aktarılması için sürdürülebilir uygulamalar geliştirmek.
• Okulumuzun öğretmenlerinin ve personelinin tarihini oluşturmak ve okulumuzun tarihsel gelişimini kayıt altına almak amacıyla her akademik yıl akademik kadro fotoğraf arşivi oluşturmak.
• Öğrenci başarılarını, öğrenme deneyimlerini ve ilerlemesini belgelemek ve paydaşlarımıza daha etkili bir şekilde iletmek için dönem bazlı yayınlanan bültenleri yıl bazlı dijital platformda arşivlemek.
• Öğrenci başarılarının yıllar içinde izlenmesini sağlamak, öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve kendilerini daha fazla teşvik edilmiş hissetmelerine olanak tanımak amacıyla akademik ve sosyal başarılarını yıl bazlı dijital ortamda arşivlemek ve takdir sistemlerini geliştirmek.
• Öğretmenlerin akademik ve sosyal çalışmalarını takdir etmek ve motivasyonlarını artırmak için aylık olarak başarılarımızı paylaşabileceğimiz fırsatlar yaratmak ve planlamak.
• Açı Okullarının tarihini ve öğrencilerin büyüme süreçlerini kaydetmek için her eğitim-öğretim yılı sınıf fotoğraflarını dijital ortamda arşivlemek.
• Öğrencilerin eğitim süreçlerini izlemek, öğrenci başarılarını kutlamak ve gelecekteki projeler için ilham kaynağı oluşturmak açısından öğrencilerin ürettiği ders içi ve ders dışı projeleri arşivlemek.
• Açı Okulları kurumsal sosyal sorumluluk projelerini okulumuzun toplumsal etkisini artıracak, öğrencilerimizin sosyal sorumluluk bilincini geliştirmesine ve topluma daha fazla katkıda bulunmasına olanak tanıyacak şekilde planlamak ve sürdürülebilir hâle getirmek. (Öğrenim Kanalı, Kardeş Okul, Gezilerdeki Okul İş Birlikleri, Açı Okulları Ormanı vb.)
Öğretmenlerle gerçekleştirilen kurum kültürü çalışmaları için örnek vakalar oluşturuldu. “Nasıl Öğreniyoruz?” bültenleri dönemlik yayınlarına devam etti. 4. sınıf öğrencileri dijital portfolyo sistemini kullandı. Öğrenim Kanalı çekimlerine okul bazında 2 adet yeni çalışma eklendi.
7. YÖNETİM UYGULAMALARI
• Açı Otomasyon Sistemi’nde öğrencilerin beceri gelişimini değerlendirmek ve sürdürülebilir bir şekilde takip etmek.
• Açı Otomasyon Sistemi’ni tüm paydaşlar tarafından etkin bir şekilde kullanılması için yapılandırmak.
• Açı Otomasyon Sistemi’nde öğrencilerin akademik-sosyal gelişimlerinin takibini etkin ve sürdürülebilir bir şekilde yapılandırmak.
1.ÖĞRENİM VE ÖĞRENCİ GELİŞİMİ
a. Öğrenci Merkezli Tasarım Odaklı Planlamanın Ön Plana Alınması
• Meraka dayalı, deneyim odaklı ve sorgulamaya yönelik günlük planlar ile öğrenci beceri gelişimini desteklemek.
• Ters yüz öğrenme metodolojisi ile öğrenmeyi daha etkileşimli ve öğrenci odaklı hâle getirerek öğrencilerimizin öğrenme süreçlerini güçlendirmeyi ve derinlemesine anlamalarını sağlamak.
• Öğrenmeyi günlük yaşam deneyimlerini temel alarak zenginleştirmek, öğrencileri gerçek dünyada kullanabilecekleri bilgi ve becerilerle donatmak.
• Doğa gezileri, müze ziyaretleri ve alan çalışmaları gibi sınıf dışı öğrenme etkinliklerini artırarak öğrencilerin doğayla ve gerçek dünyayla doğrudan etkileşimde bulunmalarını sağlamak.
• Açı Otomasyon Sistemi’nin öğrenci öğrenimini zenginleştirme seçeneklerini raporlayabilecek şekilde yapılandırmak.
• Öğrenci ilgi alanlarına ve öğrenme ihtiyaçlarına göre farklılaştırılmış öğrenme planları ve materyaller oluşturarak her öğrencinin güçlü yönlerini geliştirmesine olanak sağlamak.
• Öğrencilerin her alanda teknoloji kullanım becerilerini desteklemek ve geliştirmek için planlamalar yapmak.
Tasarım odaklı planlamada her bölümde ve her seviyede en az 1 uygulama örneği olacak şekilde projeler ve günlük planlar geliştirildi. Ters-yüz öğrenme yöntemi uygulamalarında her bölümde ve her sınıfta birden fazla uygulama eklendi. Öğrencilerin ilgi ve hazır bulunuşlukları doğrultusunda süreç, içerik ve ürün farklılaştırmasını içeren planlamalar ve her dönem en az 2 adet seçenekli ev ve sınıf çalışmaları hedefi gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerimizin ilgi alanlarına yönelik, akademik donanımlarını zenginleştirici, teknoloji kullanımını gerekli kılan çalışmaların sayısı her derste her dönem birer tane eklenerek arttırılmıştır. Bu çalışmaların raporlanması için otomasyon sistemi ile çalışmalar devam etmektedir. Disiplinler arası çalışmalar her yıl bazında geliştirilerek ve disiplinler arası bağlantılara 1’er adet yenisi eklenerek devam etmektedir. Zenginleştirilmiş öğrenim deneyimleri tüm öğrencileri kapsayacak şekilde her seviyedeki öğrencilere sunuldu ve yararlanma fırsatı verildi.
b. Otonom Öğrenmenin Teşvik Edilmesi
• Öğrencilerin nasıl öğrenecekleri ve ne öğrenecekleri konusunda daha fazla seçme şansı sunarak öğrenme süreçlerini kişiselleştirmek ve öğrenci ilgi alanlarına uygun öğrenme fırsatları yaratmak.
• Okulumuzun mezunlarının öğrencilerimize rol model olacakları ve onlara deneyimlerini, bilgilerini ve tavsiyelerini aktaracakları planlamalar aracılığıyla otonomi gelişimini desteklemek.
• Okulumuzda öğrencilerin birbirlerine destek olduğu, empati ve saygı temelli bir akran dayanışma kültürünü oluşturarak öğrencilerimizin sosyal ve duygusal gelişimlerini güçlendirmek.
• Öğrenci birliği çalışmalarıyla okulumuzdaki öğrencilerin okulun günlük işleyişine katkıda bulunarak, liderlik becerilerini geliştirecekleri ve sorumluluk alacakları bir ortam oluşturup toplumsal ve duygusal zekâlarını güçlendirmek.
• Öğrencilerimizi öğrenim kanalında aktif katılımcılar haline getirerek kendi öğrenme hikayelerini yazmalarını, deneyimlerini paylaşmalarını sağlamak.
• Öğrencilerimizin öz güvenlerini ve öğrenme motivasyonlarını artırmak için onların kendi öğrenim süreçlerini planlama, yönlendirme ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmelerine olanak sağlamak.
• Öğrencilerin farklı ilgi alanlarını karşılayacak geniş bir kulüp yelpazesi oluşturarak onlara sanat, bilim, çevre bilinci gibi çeşitli alanlarda kulüp seçenekleri sunmak.
Öğrencilerin otonom öğrenmesini geliştirmek için her derste her dönem öğrencinin öğrendiğini nasıl göstereceği ile ilgili seçenekler sunulan planlar tasarlandı. Öğrencilerin birbirinden öğrenme ve otonom öğrenme fırsatlarının arttırılması için tüm derslerde yapılandırılmış grup çalışmalarının sayısı çoğaltıldı. Ölçme değerlendirmeler sonrasında tüm derslerde öğrencilerin eksiklerinin nedenini fark edecekleri farklılaştırılmış dönüt çalışmaları yapıldı. Öğrencilerimizin sınıf dışı öğrenme etkinliklerini artırarak öğrencilerin gerçek dünyayla doğrudan etkileşimde bulunmalarını sağlamak için tüm seviyelerdeki gezilerimize yenileri eklendi.
c. Öğrenme Odaklı Ölçme Değerlendirme Sisteminin Geliştirilmesi
• Öğrenci raporlarında sadece akademik başarı değil, aynı zamanda öğrencinin kazandığı becerileri de değerlendirmek.
• Öğrencilere, kendi performanslarını değerlendirmek için kullanabilecekleri rubrikleri sunmak.
• Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimini destekleyen soru hazırlama ve kullanma için öğretmen yetkinliğini arttırmak.
• Öğrencilerin akademik başarılarını ve sosyal gelişimlerini interaktif ve çok yönlü bir şekilde izlemelerine, sergilemelerine ve değerlendirmelerine olanak tanıyan bir e-portfolyo sistemi oluşturarak öğrencilerimizin bireysel gelişimlerini desteklemek.
• Öğrencilerin kazandığı becerilerin objektif bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi için güvenilir yöntemleri kullanmak, bu yöntemlerin öğretmenler ve öğrenciler tarafından etkili bir şekilde uygulanabilmesi için uzmanlığa dayalı eğitimler aldırmak.
• Öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek ve farklı perspektifler kazanmalarını sağlamak amacıyla, tüm derslerde açık kaynakları değerlendirmelerde etkili bir şekilde kullanarak öğrencilerin bilgiye erişimini artırmak.
• Okulumuzda öğretmenlerin ve öğrencilerin kullanımına uygun, zengin ve çeşitli kaynaklardan oluşturulan soruları içeren etkili bir soru bankası modülü oluşturmak.
• Seçmeli derslerde edinilen öğrenci becerilerini değerlendirebilmek için ölçülebilir ve spesifik kriterler belirlemek.
• Öğrencilere öğrendiklerini nasıl gösterebilecekleri konusunda bireysel farklılıklara uygun seçenekler sunmak.
• Öğrenme üzerine düşünme çalışmalarını arttırmak, öz değerlendirmenin öğrenilmesini değerlendirme sürecinin içine dâhil etmek.
• Öğrencilerin bireysel gelişimlerini sistematik ve kapsamlı bir şekilde izlemek, değerlendirmek ve bu değerlendirmeleri kullanarak öğrenci öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek.
Her sınıf seviyesinde ve tüm derslerde öğrencilerin geri bildirim alması ve vermesi, öz değerlendirme yapması için günlük planlar değerlendirildi ve her Açı döneminde her dersten birer adet akran geri bildirimi verme ve alma, öz değerlendirme yapma fırsatı tanınacak şekilde planlar yapıldı. Öğrencilerin bireysel gelişimlerini sistematik ve kapsamlı bir şekilde izlemek, değerlendirmek ve bu değerlendirmeleri kullanarak öğrenci öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için öğrencilerimizin becerilerini ölçüp değerlendirdiğimiz rubrikler tasarlandı. Öğrenciye de dönüt verip etütlerle desteklediğimiz beceri gelişimini otomasyon sistemimizde de öğrencilerimizin gelişim raporlarına dahil ettik. Öğrencilerin her alanda teknoloji kullanım becerilerini desteklemek ve geliştirmek için ICT bölümünün bölümlerle iş birliği ile teknoloji kullanımının tüm derslerin planlarına entegre edilmesi sağlandı. Tüm seviyelerdeki öğrencilerimizden oluşan okul teknoloji takımı kuruldu. Ortaokulun tüm kademesindeki öğrencilerin bireysel gelişim ve takibi için e-portfolyo sistemi oluşturuldu; her yılın sonunda öğrencilerin portfolyolarını sunması planlaması tamamlandı. Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, Matematik ve İngilizce derslerindeki ölçme değerlendirmelerin açık kaynak uygulaması ile yapılması sağlandı. Öğrencilerin kendi öğrenimlerinin sorumluluğunu almasını destekleyecek uygulamalardan Öğrenci Açı’sı, Açı’k Mikrofon, Arkadaşımdan Öğreniyorum planlamaları her dönem en az 1 tane olacak şekilde yapıldı. Şehir içi ve şehir dışı gezilerde öğrenci sorumlulukları arttırıldı. Seçmeli derslerde öğrencilerimizin beceri, tutum ve çalışma içeriklerini rubrikle değerlendirdik, dönemi geribildirim vererek ve öğrencilerimizin derse dair hedefleriyle kapattık.
2. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
• Dijital öğrenme materyalleri kullanımını artırarak kâğıt kullanımını azaltmak.
• Panolarda yer alan materyalleri sürdürülebilirlik dikkate alarak seçmek ve yıllar içinde tekrar kullanılabilir olmasını sağlamak.
• Okulumuzda sınıf bazında bilinçli bir tasarruf kültürü oluşturarak doğal kaynakları korumak, atık miktarının azaltmak ve sürdürülebilirlik bilincini öğrencilerimize kazandırmak.
• Okulumuzda toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı bir dil kullanmak ve ders materyallerinin seçimi ve içeriğinde duyarlı davranmak.
• Tüm alanlarda sürdürülebilirlik ile ilgili hedefler belirleyerek öğrencilere çevresel sorumluluk bilinci aşılamak, enerji tasarrufu, atık yönetimi, su koruma ve yeşil enerji gibi alanlarda bilinçli kararlar almalarını teşvik etmek ve sürdürülebilir bir okul kültürü oluşturmak ve bu çalışmaları görünür kılmak.
• Yurt içi ve yurt dışı kurumsal bağlantılar ve iş birlikleri ile sürdürülebilirlik projelerini teşvik ederek öğrencilerin kendi çevrelerinde gerçek ve etkili değişimler yaratmalarına olanak sağlamak, yenilikçi düşünce ve iş birliği yeteneklerini geliştirmek, geleceğin sürdürülebilir liderleri olarak yetişmelerine katkıda bulunmak.
SDG hedefleri doğrultusunda k12 bazında SDG ile ilgili yapılan çalışmaları haritalandırdık. Eğitimde kapsayıcılığın genişletilmesi ve geliştirilmesi için günlük planların içeriklerinin kapsayıcılığı değerlendirilmeye alındı. Sürdürülebilir Yaşam Haftası’na her bölüm en az bir uygulama, proje veya etkinliği ile katılım sağladı. Tüm dersler bazında “bilinçli tüketim” bilincini geliştirici gezi, söyleşi, etkinlik, ders içeriği planlamaları yapıldı.
3. İŞ BİRLİĞİ
• Okulumuzun yerel, şehirler arası ve uluslararası düzeyde iş birlikleri ve ortak projeler ile ağını genişletmek; farklı kültürleri, öğrenim modellerini ve perspektifleri tanıyarak öğrencilerin küresel vizyonunu güçlendirmek.
• Yurt içi, yurt dışından kardeş okullarla bağlantılar kurmak; öğrenci, öğretmen ve kültürel değişim programları düzenleyerek öğrencilerin uluslararası düzeyde etkileşimde bulunmalarını sağlamak.
• Yurt içi ve yurt dışı gezilerde yaratılacak okul ziyareti fırsatları ile kültür birikimi ve paylaşımı zenginleştirmek.
• Velilere yönelik bilgi platformlarını güçlendirmek.
• Eğitimde başarılı uygulamaların paylaşılması için seminerler, atölye çalışmaları ve konferanslar düzenleyerek öğretmenler arasında en iyi pratiklerin paylaşılmasını teşvik etmek.
• “Açı 25. Yıl Sempozyumu”nu organize etmek ve geleneksel hale getirmek.
Her sınıf seviyesinde yapılan şehir dışı gezilerde yerel okullarla iş birliği, öğrenciler arası etkileşimi, kültür birikimini ve paylaşımı arttıracak ortak etkinlikler planlandı. Yıllardır devam eden Kardeş Okul projemiz her yıl yeni bir ders (Film Kulübü, Drama, 2.Yabancı Dil, vb.) eklenerek devam edecek şekilde yapılandırıldı. Açı’da İyi Örnekler seminerleriyle öğretmenler arasındaki iyi uygulamaların paylaşılması ve yaygınlaşması için Cumartesi eğitim günü ve yıl içi fırsatlar yaratıldı. 7.sınıfların okudukları İngilizce sınıf romanının Hindistan’da geçmesi sebebiyle Hindistan kültürünü daha iyi anlamak ve kültürel etkileşimi arttırmak hedefiyle Hindistan’daki bir okulun öğrencileriyle ortaokul öğrencilerimiz sanal ortamda da olsa bir araya geldi. Şehir dışı geziler aracılığıyla ülkemiz bölgelerinin coğrafi-kültürel-ekonomik-sosyal yapısını tanımaya yönelik derinleştirici çalışmalarının planlanması adına portfolyoya “geziler ve bölgeler” bölümü eklendi, geziler sonrası öğrencilerimiz bölge ile ilgili paylaşım yapıp deneyimlerini sundu; bu gezi tanıtımlarını öğrencilerimize daha önce deneyimlemiş üst sınıflardaki öğrenciler yaptı. Amerika’da düzenlenen Teams yarışmasına 8 öğrencimiz, 2 takımla katılım gösterdik; öğrencilerimiz kendilerini ve okulumuzu Matematik, Fen Bilimleri, İngilizce ve teknoloji dallarında en iyi şekilde temsil ettiler, bir takımımız ilk 10’a girdi. İngiltere’de finali düzenlenen Owlypia Intellectuals Challenge yarışmasına 6 öğrencimiz, 2 takım olarak katılım gösterdiler. İngilizce debate, bilgi yarışması, konuşma gibi alanlarda hem takım hem de bireysel olarak altın ve gümüş madalyalar almaya hak kazandılar. Öğrenim deneyimlerini ve yurt dışı etkileşimlerini zenginleştiren CREST, Stem Challenge, One-Day, ANU gibi projelere dahil olan 80’den fazla öğrencimiz tamamladıkları tüm çalışmalar için sertifikalarını almaya hak kazandılar. İzmir Uzay Kampı takımımız da İngiltere’deki bir okul ile Fen Bilimleri dalında etkileşimini sürdürüp yaz döneminde İzmir’deki Uzay Kampında bir araya gelip dönem boyunca devam eden deneyimlerine yenilerini eklediler.
4. İNSAN KAYNAKLARI
• Açı kültürünün korunması, yaşatılması ve aktarılması için etkin planlamalar yapmak.
• Okul çalışanlarının aidiyetini arttırıcı takdir sistemini geliştirmek.
• Açı çalışanlarının Açı Okullarındaki deneyim süresine bağlı olarak takdir, teşekkür sistemini geliştirmek.
• Engelli öğretmenlerin de kapsayıcı bir ortamda Açı Okullarında çalışma fırsatlarına sahip olmalarını sağlamak, bu çerçevede eğitim sistemine katılımlarını artırarak toplumsal farkındalığı ve eşitliği desteklemek.
• Öğretmenlerin başarılarını düzenli ve etkin bir şekilde duyurmak, başarıların takdir edilmesi için sistem geliştirmek.
• Öğretmen özlük haklarını, motivasyonu olumlu etkileyecek şekilde revize etmek.
• Performans değerlendirme sürecini, çalışan deneyimlerini merkezine alan bir yaklaşımla revize etmek ve değerlendirmeleri, çalışanların gerçek iş deneyimlerini daha iyi yansıtması için tasarlamak.
• Açı Okullarında tüm çalışanlar için motivasyon arttırıcı farklı motivasyon, destek ve gelişim alanları yaratmak.
• Karşılıklı güven, anlayış ve gelişim desteğine dayanan 360 derece performans değerlendirme sistemine geçiş sağlamak.
Yetkinlik temelli mülakat eğitimleri planlandı ve gerçekleştirildi. Öğretmen özlük hakları motivasyonu destekleyecek şekilde geliştirildi. Olumlu kurum kültürünü destekleyecek aylık gezi ve etkinlikler takvimi geliştirilerek paylaşıldı. Öğretmenlerimizin mesleki gelişimini destekleyici seçenekli eğitim planlamaları sunuldu.
5. İDARİ İŞLER
• Personel servis güzergâhlarını ve süre yapılanmasını çalışanların geri bildirimlerini dikkate alarak etkin bir şekilde yapılandırmak ve planlamak.
• Okul giriş ve çıkışlarda kullanılmak üzere öğrenci ve personel güvenliği, bilgi güvenliği ve erişim kontrolü açısından etkin ve güvenilir bir kimlik doğrulama sistemi oluşturmak.
• Okulumuzda öğrenciler, veliler, öğretmenler ve diğer personel arasında güçlü bir dayanışma ve iş birliği kültürü oluşturarak, okul topluluğunu bir araya getirmek ve her bireyin katılımcı bir rol üstlenmesini teşvik etmek.
6. KURUM KÜLTÜRÜ
• Açı kültürünün korunması, yaşatılması ve aktarılması için sürdürülebilir uygulamalar geliştirmek.
• Okulumuzun öğretmenlerinin ve personelinin tarihini oluşturmak ve okulumuzun tarihsel gelişimini kayıt altına almak amacıyla her akademik yıl akademik kadro fotoğraf arşivi oluşturmak.
• Öğrenci başarılarını, öğrenme deneyimlerini ve ilerlemesini belgelemek ve paydaşlarımıza daha etkili bir şekilde iletmek için dönem bazlı yayınlanan bültenleri yıl bazlı dijital platformda arşivlemek.
• Öğrenci başarılarının yıllar içinde izlenmesini sağlamak, öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve kendilerini daha fazla teşvik edilmiş hissetmelerine olanak tanımak amacıyla akademik ve sosyal başarılarını yıl bazlı dijital ortamda arşivlemek ve takdir sistemlerini geliştirmek.
• Öğretmenlerin akademik ve sosyal çalışmalarını takdir etmek ve motivasyonlarını artırmak için aylık olarak başarılarımızı paylaşabileceğimiz fırsatlar yaratmak ve planlamak.
• Açı Okullarının tarihini ve öğrencilerin büyüme süreçlerini kaydetmek için her eğitim-öğretim yılı sınıf fotoğraflarını dijital ortamda arşivlemek.
• Öğrencilerin eğitim süreçlerini izlemek, öğrenci başarılarını kutlamak ve gelecekteki projeler için ilham kaynağı oluşturmak açısından öğrencilerin ürettiği ders içi ve ders dışı projeleri arşivlemek.
• Açı Okulları kurumsal sosyal sorumluluk projelerini okulumuzun toplumsal etkisini artıracak, öğrencilerimizin sosyal sorumluluk bilincini geliştirmesine ve topluma daha fazla katkıda bulunmasına olanak tanıyacak şekilde planlamak ve sürdürülebilir hâle getirmek. (Öğrenim Kanalı, Kardeş Okul, Gezilerdeki Okul İş Birlikleri, Açı Okulları Ormanı vb.)
Öğretmenlerle gerçekleştirilen kurum kültürü çalışmaları için örnek vakalar oluşturuldu.” Nasıl Öğreniyoruz?” bültenleri dönemlik yayınlarına devam etti. 5. ve 6. sınıf öğrencileri dijital portfolyo sistemini kullandı. Öğrenim kanalı çekimlerine okul bazında 3 adet yeni çalışma eklendi. Açı Ormanı’nın büyümesine katkı sağlamak için sürdürülebilir çevre haftasında ve sene boyunca gerçekleşen etkinliklerde bağış yapılmaya devam edildi. Açı Ormanı temsili fidan dikimi seçmeli ders öğrencileri ile Şile’de gerçekleştirildi.
7. YÖNETİM UYGULAMALARI
• Açı Otomasyon Sistemi’nde öğrencilerin beceri gelişimini değerlendirmek ve sürdürülebilir bir şekilde takip etmek.
• Açı Otomasyon Sistemi’ni tüm paydaşlar tarafından etkin bir şekilde kullanılması için yapılandırmak.
• Açı Otomasyon Sistemi’nde öğrencilerin akademik-sosyal gelişimlerinin takibini etkin ve sürdürülebilir bir şekilde yapılandırmak.
Beceri değerlendirme ve raporlama sitemi otomasyon sistemi üzerinden yapılandırıldı ve öğrenci bazlı girişleri yapılmaya başlandı.
1. ÖĞRENİM VE ÖĞRENCİ GELİŞİMİ
a. Müfredat Revizyonu: Dikey ve Yatay Programlama
• Sınıf dışı öğrenme ortamlarını arttırmak.
• Öğrencilerin araştırma becerilerinin gelişimine yönelik çalışmaları arttırmak.
• Tasarım odaklı ders planları, farklılaştırılmış ders planları, ünite planları ile öğrenci bireysel farklılıklarına göz önünde bulundururken öğrenimin bütüncül ve günlük hayat bağlantılarını kurarak kalıcı öğrenimi sağlamak.
• Projelerde teknoloji kullanımını arttırmak.
• Avrupa Birliği sürdürülebilir kalkınma hedefleri bağlamında yapılan akademik çalışmaları arttırmak.
• Öğrencinin içinde yaşadığı toplumun sorunlarını fark etmesine ve bu sorunlara küresel bakış açısı ile çözüm üretmesine destek olacak akademik çalışmaları arttırmak.
* Yapılan gezilerin içerikleri disiplinler arası çalışmalar açısından zenginleştirildi. Bu bağlamda Longoz Ormanı-İğne Ada’ya 9. sınıflarımızda yapılan gezimizdeki fen bilimleri ders ilişkileri düşünülerek planlandı ve uygulamaya geçirildi. Uzun yıllardır yapılan Dalyan gezimizin materyalleri disiplinler arası ilişkiler bağlamında tekrar değerlendirilerek materyalleri güncellendi. 10. sınıf Kapadokya gezisi sosyal bilimler derslerinin ilişkileri göz önünde bulundurularak planlandı ve uygulandı.
* Alanında uzman olan kişilerle söyleşilerin sayıları arttırıldı. Örneğin, fizik dersi-müzik alanı bağlantısı ile dalgalar konusunu gündeme alan bir müzisyen sohbeti gerçekleştirildi, bilim haftası kapsamında yapılan mimar söyleşilerinde öğrencilerimizin sayısal derslerin uygulamaları ile ilgili sorularını sorabilecekleri fırsatlar yaratıldı.
* Planlama ve uygulamasında öğrencilerin sorumluluk aldığı kültürel haftalar düzenlendi. Böylelikle öğrenilenin sınıf dışına da taşınarak, paylaşılmasına fırsatlar yaratıldı. Hint günü, bilim haftası uygulamaları bu sene hayata geçirilen öğrenimi koridorlara taşıran örnekler arasında yer almaktadır. 12. sınıf SBL öğrencilerimizin 11. sınıf SBL öğrencilerimize düzenlediği, tarih dersi kapsamındaki tarihi yarımada gezisi de paylaşımı arttıran öğrenim fırsatlarına örnek olarak verilebilir.
* 9 ve 10. sınıf ICT müfredatına yapay zeka konusu eklendi. Öğrenci algıları ve yetkinlikleri ile ilgili ölçümlemeler yapıldı.
* Avrupa birliği sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile ilgili farkındalığı arttırabilmek adına tüm kitapçıklara kalkınma hedefleri tablosu eklenerek kazanımlarla ilişkilendirildi.
* Disiplinler arası çalışma sayısı, öğrencilerin bağlantılı ve kapsamlı düşünme becerilerini geliştirmek amacı ile arttırıldı.
* Küresel vatandaşlık becerilerinin yatay ve dikey kazanımlarını müfredatta irdelendi ve sayıca arttırıldı.
b. Öğrenci Otonomisi & Öğrenmeyi Sahiplenme
• Öğrencilerin kendi öğrenimlerinin sorumluluğunu almasını destekleyecek uygulamaları arttırmak.
• Öğrencilerin öğrenim etkinliklerinin planlanmasında aktif rol almasını sağlamak.
* Öğrencilerin planladığı geziler ve okul etkinlikleri hayata geçirildi. Coğrafya dersi kapsamında yapılan Hint günü ve Balkan günü etkinlikleri tamamen öğrenciler tarafından planlanarak hayata geçirildi.
* Öğrenci birliği üyelerinden, öğrenci etik kurulu oluşturuldu. Öğrenci etik kurulu etik manifestoyu tartışarak okul yaşantısı, misyon ve vizyonumuzla ilişkilendirerek irdeledi. Yapılan çalışmalar sonucunda okulda küçük gruplara etik manifesto sunumu gerçekleştirildi.
* Öğrenci birliği komitelerinden okul yaşantısı komitesinin organize ettiği sosyal sorumluluk faaliyetleri, yılbaşı kermesi, ugly sweater day, Diyarbakır kardeş okulu ziyareti gibi etkinliklerde hayata geçirildi.
* Öğrenci birliği komitelerinden akademik kurul komitesinin geri bildirimleri göz önünde bulundurularak; ölçme değerlendirme haftası planı ve quiz takvimi planlamaları yapıldı.
c. Ölçme Değerlendirme
• Uygulama ve üst düzey düşünme becerilerinin gelişimini destekleyen soru hazırlama yetkinliğini arttırmak.
• Beceriyi nasıl ölçeceğimize dair akademik çalışmalar ve uygulamalar geliştiren akademisyenlerden eğitimler almak.
• Öğrenme üzerine düşünme çalışmalarının arttırmak, öz değerlendirmeyi öğrenmeyi değerlendirme sürecinin içine dâhil etmek.
* Çıkış kazanımları belirlendi.
* Çıkış kazanım değerlendirmeleri hazırlandı, uygulandı ve analiz edildi.
* Gezi öncesi ve gezi sonrası değerlendirmelerin sayısı arttırılırken, bu değerlendirmelere geribildirim çalışmaları eklendi.
d. Eğitim Teknolojileri
• Hızla gelişen ve değişen eğitim teknolojilerinin öğrenimin verimini arttırmak için kullanılacağı alanları arttırmak.
e. Rehberlik Programı
• Okulumuzda öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyerek empati, iş birliği, öz saygı ve duygusal zekâlarını güçlendirmek için çalışmalar yapmak.
• Çocuk koruma prosedürünü geliştirmek ve hayata geçirmek.
• Öğrencilerin gelecek hedeflerini belirlemelerine yardımcı olan, kendilerini tanımalarına fırsat tanıyan tarama çalışmalarını sürdürmek. Verileri kümülatif olarak biriktirerek öğrenci gelişimi için öngörü sağlanmak amacı ile kullanmak.
• Öğretmenlerin öğrenci ihtiyaçlarını anlayarak onlara destek verebilmesi için rehberlik bölümü aracılığıyla öğretmenleri danışmanlık görüşmeleri ile desteklemeye devam etmek.
Yetkinlik temelli mülakat eğitimleri planlandı ve gerçekleştirildi. Öğretmen özlük hakları motivasyonu destekleyecek şekilde geliştirildi. Olumlu kurum kültürünü destekleyecek aylık gezi ve etkinlikler takvimi geliştirilerek paylaşıldı. Öğretmenlerimizin mesleki gelişimini destekleyici seçenekli eğitim planlamaları sunuldu.
f. Öğrenmeyi Genişletme
• Öğrenimi sınıf/okul dışına taşımak ve uygulama fırsatlarının arttırmak.
• Tecrübe paylaşımı ile içerisinde bulunulan tüm topluluğun gelişimine katkı sağlamak.
g. Okul Topluluğu – Öğrenci Birliği
• Öğrencilerin okula katkı sağlama motivasyonlarını arttırmak ve sorumluluk alma konusunda onlara fırsatlar tanımak.
2. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
• Tüm alanlarda sürdürülebilirlik ile ilgili hedefler belirleyerek öğrencilere çevresel sorumluluk bilinci aşılamak, enerji tasarrufu, atık yönetimi, su koruma ve yeşil enerji gibi alanlarda bilinçli kararlar almalarını teşvik etmek ve sürdürülebilir bir okul kültürü oluşturmak ve bu çalışmaları görünür kılmak.
• Yurt içi ve yurt dışı kurumsal bağlantılar ve iş birlikleri ile sürdürülebilirlik projelerini teşvik ederek öğrencilerin kendi çevrelerinde gerçek ve etkili değişimler yaratmalarına olanak sağlamak, yenilikçi düşünce ve iş birliği yeteneklerini geliştirmek, geleceğin sürdürülebilir liderleri olarak yetişmelerine katkıda bulunmak.
3. İŞ BİRLİĞİ
• Ulusal ve uluslararası etkileşimi arttırmak.
• Çevre eğitim kurumları ile iş birlikleri içerisinde olmak.
4. İNSAN KAYNAKLARI
• Yerleşkelerin performans değerlendirilmeleri ile ilgili tüm paydaşlardan geribildirimler alarak gerekli aksiyonları oluşturmak. Yapılan uygulamaların sürdürülebilirliğini sağlamak.
• Açı ailesine katılımın başından, sürecin sonuna kadar olan aşamalarda bireyin gelişimini mesleki ve bireysel olarak desteklemek. (Tecrübe ve potansiyele göre)
• Öğretmen yetkinliklerini belirleyerek kariyer hedefleri konulmasında onlara rehberlik etmek.
• Kurum kültürünün Açı Okullarının her birimine yansımasında örnek olmak.
* Okul yaşantısını değerlendirme ile ilgili yapılan anket sonuçları analiz edildi. Bu sonuçlar doğrultusunda fiziki koşullarla ilgili gelen öneriler doğrultusunda iyileştirmeler yapıldı.
* Akademik yöneticiler için yetkinlik temelli mülakat eğitimi alınması sağlandı ve uygulamalar yapıldı.
5. İDARİ İŞLER
• Okulumuzda öğrenciler, veliler, öğretmenler ve diğer personel arasında güçlü bir dayanışma ve iş birliği kültürü oluşturarak okul topluluğunu bir araya getirmek ve her bireyin katılımcı bir rol üstlenmesini teşvik etmek.
• Personel servis güzergâhlarını ve süre yapılanmasını çalışanların geri bildirimlerini dikkate alarak etkin bir şekilde yapılandırmak ve planlamak.
6. KURUM KÜLTÜRÜ
• Aidiyeti arttırılmak.
• Açı kültürünün korunması, yaşatılması için çalışmalar planlanmak.
• Her akademik yıl akademik kadro resim arşivi oluşturmak.
• Kurum içi iletişimi zenginleştirmek.
* 12. sınıf öğrencilerimizin 10. sınıf öğrencilerine aktarım yapabileceği şube bazlı görüşmeler organize edildi. Buna ek olarak etik kurul öğrencileri, 9. sınıf öğrencilerine etik manifestoyu aktardı.
* Bireysel öğretmen görüşmeleri ile tüm geri bildirimler alındı. Geliştirilmesi gereken başlıklarda çalışmalar yapıldı.
* Daha kapsayıcı olabilmek adına farklılaştırılmış çalışmaların arttırılması için planlama gündeme alındı.
7. YÖNETİM UYGULAMALARI
• Okul yaşantısında öğrenci birliğinin katkılarını sürdürerek arttırmak.
• Etik manifestonun tüm okul paydaşları ile paylaşmak.
• Okul yaşantısına yansıyan etik kurul konularını öğrenci birliği üyeleri ile gündeme alıp etik yaklaşımla şekillenen okul toplumunda öğrenci sorumluluğunu arttırmak.
• Fiziksel koşulların maksimum öğrenimi ve gelişimi desteklemesini sağlamak.
• Okulun işleyişini (akademik-sosyal duygusal-idari ve fiziksel koşullar) evrensel değerler çerçevesinde dış kaynaklı kriterleri referans alarak irdelemek, gelişim haritalarını çıkartmak.
• CIS’in kullanımından en yüksek verimi almak.