11 saat önce

Açı Ortaokul

5. ve 6. sınıf Bilim Kulübü ve Eco-School seçmeli ders öğrencilerimiz ile komşumuz olan İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Orman Fakültesi’ne bir gezi düzenledik.

Gezimizde üniversitenin “Yaban Hayvanları” ve “Böcekler “ sergisini ziyaret ettik. Omurgalı ve omurgasız canlı gruplarına dair birçok hayvanı doğadaki gerçek haliyle görme ve bitkilere ait birçok özellik hakkında da bilgi alma fırsatı yakaladık.

1 gün önce

Image attachmentImage attachment

1 gün önce

Açı Ortaokul

Şehir merkezinden geçerken..Edinburgh Bilim Festivali (Edinburgh Science Festival), İskoçya’nın başkenti Edinburgh şehrinde düzenlenen, Avrupa’nın en büyük bilim festivallerinden birisidir. Festival boyunca geziye katılan öğrencilerimiz: matematik, mühendislik, bilim ve teknoloji alanlarında vizyonlarını üst seviyelere çıkartacak olan bilimsel çalıştaylara katılabileceklerdir. Derslerde işlenen veya her gün karşılaşılan bilim hakkında bilgi sahibi olacaklar. Öğrenciler Edinburgh Bilim Festivali süresince aldıkları eğitimleri deneyler üzerinde uygulayarak yeni bilgiler edinme fırsatı bulacaklardır. ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

Edinburgh 1. Gün Notlarımız:
Otelimize eşyalarımızı bıraktıktan sonra ilk olarak Edinburgh’un Yeni Şehir kısmını gezdik. Kral III. George zamanında bir yarışmayla belirlenen Yeni Şehir’in planında İngiltere ve İskoçya’nın milli sembollerini içerdiğini ve bu sembollerin anlamlarını öğrendik.

Sonrasında Edinburgh’un ana caddelerinden birisi olan Prensler Caddesinde yürüdük ve Adam Black, Adam Smith, Walter Scott gibi tarihe damga vuran insanların heykellerini incelerken onlar hakkında bilgi edindik.

Günün en önemli ziyaretini, tüm şehre tepeden bakan Edinburgh Kalesi’ne yaptık. 2000 yıllık geçmişi olan kalede Kraliçenin mücevherlerini ve çeşitli savaş anıtlarını gördük.

Kale ziyaretimiz sonrası Kraliyet Mili Sokağı’ndaki sanat gösterilerini izledik.Edinburgh Bilim Festivali (Edinburgh Science Festival), İskoçya’nın başkenti Edinburgh şehrinde düzenlenen, Avrupa’nın en büyük bilim festivallerinden birisidir. Festival boyunca geziye katılan öğrencilerimiz: matematik, mühendislik, bilim ve teknoloji alanlarında vizyonlarını üst seviyelere çıkartacak olan bilimsel çalıştaylara katılabileceklerdir. Derslerde işlenen veya her gün karşılaşılan bilim hakkında bilgi sahibi olacaklar. Öğrenciler Edinburgh Bilim Festivali süresince aldıkları eğitimleri deneyler üzerinde uygulayarak yeni bilgiler edinme fırsatı bulacaklardır.
... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

4 gün önce

Açı Ortaokul

Geçtiğimiz haftalarda Osmanlı Devleti`nin bir dönem yönetim merkezi ve padişahların yaşam alanı olan Topkapı Sarayı`nı 7.sınıflarımızla birlikte gezdik. Öğrenciler sarayın bölümlerini görerek inceleme yapma imkanı buldular ve gezi öncesi araştırma yaptıkları konuları gezi sırasında arkadaşlarına anlattılar. Topkapı Sarayı`nın bahçesinde yediğimiz simitlerimizle bir gezimizi daha keyifle tamamladık. ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

2 hafta önce

5. sınıflar bu dönem matematik dersinde çalıştıkları “Çevremizdeki Geometri Projesi” kapsamında velimiz tasarımcı Can Yalman ile interaktif bir söyleşi gerçekleştirdiler. Öğrencilerimiz konuğumuza sorular sorarak yapacakları tasarımlar hakkında fikir edindiler. Velimize bu keyifli paylaşım için teşekkür ederiz. ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

Açı Ortaokul

Araştırma ve Proje Grubu (APG) bünyesinde, 6. ve 7. sınıf olan Derviş Ü., Neslihan U., Bora Y., Beliz K., Esma C., Kaan Y., Melis Z. ve Rina B. ve Efe Tan E.’den oluşan SOS (Save Our Species) adlı takımımız bu dönem StarT uluslararası proje yarışmasına katıldı.

"Mobil Oyuncaklar" kategorisinden başvurdukları yarışmada okulumuzu en güzel şekilde temsil ettiler. Amacımız daha çok tüketip pahalı oyuncaklar almak yerine, atık malzemeleri değerlendirip hareket eden ucuz oyuncaklar yapılabileceğini göstermekti.

Finale kalamasalar da son haftaya kadar gösterdikleri çaba görülmeye değerdi. Öğrencilerimizi tebrik ediyor ve onlarla gurur duyuyoruz.

Açı Ortaokul

Arkamızda güzel anılar bırakarak, deneyimler kazanarak, yeni bilgiler öğrenerek Efes Gezisi'ni tamamladık. Artık dönüş yolundayız. Uçağımızın kalkış saatini beklerken gezi boyunca aldığımız notları değerlendirmek adına grup öğretmenlerimizle bir araya geldik ve geziyi değerlendirme fırsatı yakaladık. Şimdiden önümüzdeki yılki gezinin hayallerini kurmaya bile başladık. ... Daha Fazla GösterDaha Az Göster

Comment on Facebook

Iyi yolculuklar.....sevgiler....

Açı Ortaokul

Okulumuzun eski öğrencilerinden ve şu an Dubai’de Swiss International Scientific School’da eğitim gören Oğuz Yüksel ile kitap kulübü çalışmaları ve kütüphane dersleri hakkında paylaşımda bulunmak üzere bir araya geldik.

Okul yaşantısının yanı sıra proje çalışmalarından ve bu proje çalışmaları kapsamında yapılan sosyal sorumluluk çalışmaları hakkında bilgi edindik.

Kitap kulübü öğrencilerimiz Oğuz’a merak ettikleri konular ile ilgili sorular sordular ve Açı’da yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdiler.